Performancing Metrics

۱۵۶ تقاطع تهران به سامانه ثبت تخلفات مجهز شد | اتاق خبر
کد خبر: 301866
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 13:20
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از تجهیز ۱۵۶ تقاطع مهم تهران به سامانه ثبت تخلفات خبر داد و گفت: عبور از چراغ قرمز، گردش به راست وقتی چراغ قرمز است و تجاوز به خط عابر پیاده ثبت می شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از تجهیز ۱۵۶ تقاطع مهم تهران به سامانه ثبت تخلفات خبر داد و گفت: عبور از چراغ قرمز، گردش به راست وقتی چراغ قرمز است و تجاوز به خط عابر پیاده ثبت می شود.

سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به نصب سامانه ثبت تخلف در ۱۵۶ تقاطع مهم و حساس سطح شهر تهران اشاره و اظهار داشت: این سامانه در حال حاضر فعال است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سامانه ثبت تخلف، سه نوع تخلف را ثبت می‌کند؛ عبور از چراغ قرمز، گردش به راست هنگامی که چراغ مسیر قرمز است و همچنین تجاوز به گذرگاه عابر پیاده.

سرهنگ مرادی گفت: رانندگانی که هرکدام از این تخلفات را انجام دهند پلاک خودرویشان توسط این سامانه ثبت شده و جریمه برای راننده و مالک خودرو لحاظ خواهد شد.

وی در ادامه اولین مزیت این سامانه را ارتقا انضباط ‌بخشی به عبور و مرور و همچنین ارتقا ایمنی عابران پیاده برشمرد و گفت: با بررسی آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات در این تقاطع‌ها به این نتیجه رسیدیم که میزان حوادث و تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه - قبل از نصب این سامانه‌ها- به میزان ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۴۰ تقاطع دیگر سطح شهر تهران نیز در حال گذراندن مراحل تست هستند.

سرهنگ مرادی به اعمال نمره منفی علاوه بر جریمه ریالی برای رانندگان متخلف اشاره کرد و گفت: راننده‌ای که از چراغ قرمز عبور کند علاوه بر جریمه نقدی به مبلغ یک میلیون ریال، نمره منفی نیز دریافت می‌کند؛ اگر خودرو وسیله شخصی باشد، راننده‌اش ۵ نمره منفی و اگر خودرو وسیله حمل و نقل عمومی باشد، راننده‌اش ۱۰ نمره منفی کسب خواهد کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگان توصیه کرد به هنگام عبور از تقاطع‌ها قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت کنند.

 وی گفت: تقاطع‌هایی که فاقد راست‌گرد یا رمپ بوده یا تابلوی گردش به راست با احتیاط آزاد نداشته باشند، گردش به راست در آنها ممنوع بوده و راننده متخلف علاوه بر یک میلیون ریال جریمه نقدی، نمره منفی نیز کسب خواهد کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ثبت پلاک وسیله نقلیه، در صورت وقوع حادثه در تقاطع، وسیله نقلیه متخلف به سرعت شناسایی شده و مبنای اظهارنظر کارشناسی در تصادفات قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید