Performancing Metrics

10 میلیون تن ماده معدنی سالانه در ایلام برداشت می شود | اتاق خبر
کد خبر: 301906
تاریخ انتشار: 22 آذر 1394 - 14:56
معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: سالانه بین هشت و نیم تا 10 میلیون تن ماده معدنی در این استان برداشت می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از رضا محمد رحیمی: استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است  استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی استو بر اساس ظرفیت سنجی این استان از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است.
وی افزود: 45 پروانه بهره برداری در حوزه معدن در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد 22 مورد فعال و مابقی نیز بصورت مقطعی فعالیت دارند.
معاون امور صنایع و معادن استان ایلام ادامه داد: در این حوزه(معدن) تاکنون 23 پروانه مجوز برداشت، 12 پروانه اکتشاف و 20 فقره گواهی کشف صادر شده است.
محمد رحیمی یادآور شد: بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین 12 ماده معدنی موجود در استان هستند.
وی گفت: در حوزه صنایع معدنی استان ایلام 80 واحد فرآوری از مواد معدنی با سرمایه گذاری 416 میلیارد تومان وجود دارد.
معاون امور صنایع و معادن ایلام یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای معدنی موجود در استان را فعال نبودن بخش مسکن و وجود معارضین عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مواد معدنی موجود در استان بیشتر در بخش مسکن کاربرد دارد بدون شک فعالیت در این بخش باعث رونق بخش معدن خواهد شد.
محمد رحیمی افزود: در صورت تکنولوژی روز در بخش صنایع معدنی، این استان می تواند با توجه به نزدیکی و هم مرز بودن با کشور عراق به یکی از پتانسیل های خوب صادراتی در این حوزه تبدیل شود.

منبع ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید