Performancing Metrics

واکنش «محمد گلریز» به انتقادات از خوانندگی وی برای «بانک صادرات» | اتاق خبر
کد خبر: 301995
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 10:50
به تازگی سرودی با صدای خوانندهٔ خاطره ساز سرودهای انقلابی، محمد گلریز، از شبکه های صدا و سیما پخش شده که موضوع آن، فعالیت های یک بانک بوده است.

به گزارش اتاق خبر، محمد گلریز دربارهٔ چرایی خواندن آهنگ برای بانک صادرات، گفت: «در طول سال ها فعالیتم، هیچ گاه به دنبال کارهای تبلیغاتی نبوده ام و با وجود پیشنهادهای بسیاری که به من می شده، اصلاً تمایلی به این گونه کارها نداشته ام؛ اما ممکن است برای هر کسی در طول فعالیت کاری اش این پیش بیاید که برخلاف خواست خود عمل کند. من کارمند این بانک هستم و سال های سال در این بانک کار کرده ام. از طرف مدیریت بانک صادرات چندین جلسه با بنده گذاشتند و گفتند که شما سال های سال در روابط عمومی این بانک کار کرده اید و چون از خانوادهٔ این بانک هستید، از شما خواهش می کنیم این آهنگ را برای بانک بخوانید. اما من پاسخ دادم که من سال ها برای اهل بیت (ع) و امام و شهیدان خوانده ام؛ و هرچند خواندن این آهنگ برای بانک، منافاتی با این کارها ندارد، اما بهتر است که من نخوانم.»
این خوانندهٔ خاطره ساز سرودهای ملّی و انقلابی ادامه داد: «اما مسئولان بانک گفتند که شما خوانندهٔ بیرون از خانوادهٔ بانک نبوده اید که ما بخواهیم با شما قرارداد امضا کنیم؛ بلکه از شما که خودتان عضوی از بانک هستید، خواهش می کنیم که این کار را برای خانوادهٔ خود بخوانید. به هر ترتیب گرچه دو دل بودم که این کار را بخوانم یا نه، اما با این صحبت ها تاحدی قانع شدم که این کار را برای بانکی که سال ها در آن خدمت کرده ام بخوانم. گرچه خدا شاهد است که در طول سال های فعالیتم، با وجود داشتن پیشنهادهای بسیار برای کارهای تبلیغاتی، هیچ گاه به سمت اینگونه کارها نرفته ام و کارنامهٔ من در طول این سال ها گواه این مطلب است.»
این خوانندهٔ پیشکسوت موسیقی ایرانی، افزود: «این حقیقتِ همهٔ ماجرای خواندن این آهنگ است. حتی پس از آنکه پذیرفتم، این را هم گفتم که پس آهنگ طوری کار شود که حالت ترانه داشته باشد. اگر کسی گوش داده باشد، متوجه می شود که کار، ملودیِ زیبا و حالتی احساسی دارد و شعرش هم دارای مضمون هایی دربارهٔ مستضعفان و کمک به همنوعان است و حتی برای اینکه شعر، حالت ترانه پیدا کند، خودم نیز در آن تغییرهایی اعمال کردم. به هر روی خدا ناظر بر اعمال ما است؛ و اگر من این کار را خواندم، تنها برای این بود که این بانک را خانهٔ دوم خود می دانستم.»
خوانندهٔ سرود ماندگار «ای مجاهد شهید مطهر» ادامه داد: «در اوایل انقلاب که خواننده یی به آن شکل فعال نبود و بنده خوانندهٔ فعالی بودم، آن قدر برنامه هایی به من پیشنهاد می شد که اگر من می خواستم آن برنامه ها را بروم، منفعت های مالی فراوانی نصیبم می شد، اما آن برنامه ها را در شأن خود نمی دانستم و نرفتم و تا زمانی که نفس دارم برای انقلاب و اسلام و ایران خواهم خواند.»

 منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید