Performancing Metrics

حزب سارکوزی برنده انتخابات | اتاق خبر
کد خبر: 302038
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 10:29
دور دوم انتخابات محلی-استانی فرانسه با پیشتازی حزب راستگرای «جمهوری خواهان» و شکست سنگین حزب راست افراطی «جبهه ملی» پایان یافت.

به گزارش اتاق خبر،شبکه خبری «فرانس 24»، نتیجه انتخابات دیروز (یکشنبه) فرانسه حکایت از آن دارد که حزب جمهوری خواهان و «اتحاد دمکرات ها و مستقل ها» در هفت استان از جمله استان «ایل دو فرانس» که پاریس در آن قرار دارد، به پیروزی رسیده است.
حزب «سوسیالیست» حاکم نیز اکثریت را در پنج استان به دست آورد و حزب جبهه ملی که در دور نخست انتخابات بیشترین رای را از آن خود کرده بود، در هیچ استانی به پیروزی نرسید.
حزب جبهه ملی در دور نخست انتخابات با استفاده از فضای به وجود آمده ناشی از حملات تروریستی پاریس و شعارهایش در مخالفت با پذیرش مهاجران و آوارگان، توانسته بود در شش استان از 13 استان به پیروزی برسد.
قدرت گرفتن این حزب راست افراطی زنگ هشدار را برای احزاب سیاسی به صدا درآورد. حزب جمهوری خواهان و سوسیالت ها در یک هفته گذشته تلاش کردند تا مردم فرانسه را به مشارکت بیشتر در انتخابات و جلوگیری از تکرار پیروزی جبهه ملی ترغیب کنند.
دلایل اصلی شکست حزب راست افراطی در دور دوم انتخابات، مشارکت بیشتر رای دهندگان و نیز کناره گیری نامزدهای حزب سوسیالیست به نفع حزب جمهوری خواهان در استان هایی بود که جبهه ملی پیشتاز دور نخست انتخابات محسوب می شد.
«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه در واکنش به نتایج دور دوم انتخابات با اشاره به ادامه تهدید قدرت گرفتن حزب راست افراطی، گفت: امروز احساس برتری و پیروزی وجود ندارد چون خطر راست افراطی رفع نشده است.
وی همچنین اقدام رای دهندگان را در «پاسخ به فراخوان روشن، آشکار و شجاعانه چپگرایان در ایجاد مانع بر سر راه راست افراطی» ستود.
«نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه و رهبر حزب جمهوری خواهان نیز از «میلیون ها رای دهنده تشکر کرد، که صرف نظر از گرایش سیاسی خود به نامزدهای جمهوری خواهان و راست میانه رای دادند».
وی افزود: اقبال نامزدهای ما در دور دوم انتخابات نباید سبب فراموشی زنگ هشداری شود که در دور نخست انتخابات به صدا در آمد.
«مارین لو پن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی پس از اعلام نتایج انتخابات، به روند پیشروی حزبش در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: حزب ما در دور دوم انتخابات سال 2010میلادی 9.17 درصد آرا را از آن خود کرد که این میزان در دور نخست انتخابات امسال به 30 درصد رسید.
وی افزود: جبهه ملی اصلیترین حزب مخالف در شوراهای استانی خواهد بود.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید