Performancing Metrics

استفاده از بخش خصوصی برای رایزنی اقتصادی در سایر کشورها در برنامه ششم | اتاق خبر
کد خبر: 302061
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 14:52
رئیس کنفدراسیون صادارت خبر داد:
مطابق آیین نامه تجارت خارجی در برنامه ششم توسعه دولت می بایست از بخش خصوصی به عنوان رایزنان اقتصادی در سایر کشورها استفاده کند.

محمد لاهوتی در خصوص رایزن های اقتصادی ایران که در نمایندگی‌ها و سفارت‌های ایران مشغول کار هستند گفت: در دوران پساتحریم این افراد باید تمام تلاش‌های خود را برای گسترش تجارت و صادرات ما با کشورهای خارجی انجام دهند اما با وجود آنکه ما رایزن‌های فعال و خوبی داشته‌ایم اما عملکرد اکثریت آنها قابل قبول نبوده است.

وی ادامه داد: رایزن اقتصادی نباید از جنس مدیران دولتی باشد زیرا مدیران دولتی نمی‌تواند دغدغه‌های بخش خصوصی و صادرات را درک کند و از زاویه آنها به بازار نگاه کند.

رئیس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: امروزه کشورهای پیشرفته با استفاده از شرکت‌هایی که صاحب نفوذ و قدرت در بازار هدف هستند سعی می‌کنند که بازارها را تصرف کنند به طور مثال سامسونگ و ال جی در ایران جزو رایزن‌های کره جنوبی هستند. ما هم در ایران چنین شرکت‌هایی داریم و اگر سازمان توسعه تجارت با آنها همکاری کند می‌تواند با کمترین هزینه بازاریابی را انجام دهیم.

وی در ادامه از اجرای این ایده خبر داد و گفت:‌ در سازمان توسعه و تجارت در یکی از کشورها رایزن اقتصادی ایران یکی از ایرانی‌های مقیم آن کشور است.

لاهوتی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور گفت:  من عضو کارگروه تدوین تجارت خارجی برنامه ششم هستم و سعی کردیم که این ایده را به صورت قانون دربیاوریم و در واقع فعالین بخش خصوصی در کنار نمایندگی‌ها و سفارت‌های ایران اقدام به بازاریابی برای کالاهای ایرانی کنند.

منبع: ایلنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید