Performancing Metrics

دعوای هیوندای بر سر موتورهای هیبریدی خاتمه یافت | اتاق خبر
کد خبر: 302094
تاریخ انتشار: 23 آذر 1394 - 13:49
هیوندای موتور و شرکت تابعه اش کیا موتورز موافقت کردند به یک شرکت آمریکایی حق امتیاز پرداخت کنند و به دعوای نقض امتیاز بر سر موتورهای هیبریدی پایان دهند.

هیوندای موتور و شرکت تابعه اش کیا موتورز موافقت کردند به یک شرکت آمریکایی حق امتیاز پرداخت کنند و به دعوای نقض امتیاز بر سر موتورهای هیبریدی پایان دهند.

 به اتاق خبر به نقل از ایسنا، یک هیات منصفه فدرال آمریکا اول اکتبر اعلام کرد هیوندای موتور و کیا موتورز باید به شرکت "پیس" 28.9 میلیون دلار خسارت پرداخت کنند. هیات منصفه تشخیص داد نقض امتیاز صورت گرفته عمدی بوده است که به قاضی اجازه می‌دهد میزان خسارت را سه برابر کند.

 فرانسس کینان، رییس هیات مدیره شرکت "پیس" اعلام کرد توافق مذکور اهمیت فناوری ما را نشان می‌دهد و امیدواریم با سایر خودروسازان بزرگ به توافقهای مشابه دست پیدا کنیم.

 تویوتا موتور پس از یک دعوای حقوقی طولانی که تلاش برای ممنوعیت واردات پریوس به آمریکا را بدنبال داشت، در سال 2010 برای استفاده از این فناوری مجوز دریافت کرد. فورد موتور هم تحت قراردادی که در سال 2010 امضا شد، برای استفاده از یکی از امتیازهای انحصاری این شرکت مجوز گرفت. دو شرکت موافقت کردند بر سر امتیازهای دیگر تا اول ژانویه سال 2014 شکایتی صورت نگیرد تا به توافق جامعی دست پیدا کند.

 شکایت علیه هیوندای و کیا برای نخستین بار در سال 2012 توسط شرکت "پیس" و بنیاد آبل که در این شرکت سرمایه گذاری داشته است، تنظیم شد. شکایت اولیه "سوناتا هیبرید" و "کیا اوپتیما هیبرید" را هدف گرفته بود که از فناوری نیرومحرکه مشابه استفاده می‌کنند.

 فورد، تویوتا و هیوندای و کیا به اتفاق حدود 90 درصد از کل فروش خودروهای هیبریدی در آمریکا را تشکیل می‌دهند.

 هیوندای و کیا قصد دارند تا سال 2020 برای بهبود بهینگی مصرف سوخت به میزان 25 درصد، 22 مدل دوستدار محیط زیست عرضه کنند.

 بر اساس گزارش بلومبرگ، امتیازهای انحصاری مذکور مربوط به راههای کنترل موتورهای برقی و موتورهای احتراق داخلی بودند تا بدون اینکه عملکرد خودرو خللی ببیند، بهینگی مصرف سوخت افزایش پیدا کرده و آلایندگی کمتر شود.

 این فناوری در دهه 1990 توسط بنیانگذار شرکت "پیس"، الکس سورینسکی، یک مهندس روس که سابق تسلیحات ضدتانک تخصص داشت، پیش از اینکه در سال 1978 به آمریکا فرار کند، طراحی شده بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید