Performancing Metrics

ایران به تعهدات خود در قرارداد اس-300 عمل می کند | اتاق خبر
کد خبر: 302182
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 05:50
دستیار پوتین:
دستیار امور همکاری های فنی و نظامی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: ایران به تعهدات مالی خود در قرارداد تحویل اس-300 با روسیه عمل می کند.

به گزارش اتاق خبر، «ولادیمیر کوژین» روز دوشنبه گفت: مجموعه های پدافند هوایی اس-300 در طول سال 2016 به ایران تحویل خواهد شد.
وی افزود: تمام اسناد مربوطه امضا شده و ایران به تعهدات مالی خود در پیش پرداخت قرارداد عمل می کند و طرف روسی نیز به تعهدات خود در تحویل مجموعه های اس-300 به ایران عمل خواهد کرد.
دستیار پوتین گفت: مراحل تحویل کمی به درازا می کشد زیرا مجموعه ها بزرگ هستند و این قرارداد را نمی توان در یک لحظه اجرا کرد. در طول سال آینده این تسلیحات را به ایران تحویل خواهیم داد.
«کوژین» به تازگی از آغاز اجرای برنامه قرار داد تحویل سامانه های پدافند هوایی اس 300 به ایران خبر داد.
قرارداد تحویل آتشبارهای دفاع هوایی اس-300 به ارزش حدود 800 میلیون دلار اواخر سال 2007 بین مسکو و تهران امضا شد و درحالی که ایران بخشی از ارزش آن را پرداخت کرده بود، قرارداد نهایی شده با فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط «دیمیتری مدودیف» رئیس جمهوری وقت روسیه سپتامبر 2010 در پوشش فرمان تدابیر اجرای قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل مصوب 9 ژوئن همان سال، ممنوع و لغو شد.
این اقدام رییس جمهوری پیشین روسیه در حالی بود که قطعنامه سازمان ملل فقط شامل ممنوعیت صدور تسلیحات تهاجمی بود و این سامانه پدافند هوایی و دفاعی را شامل نمی شد.
ایران برای این اقدام روسیه از روس آبارون اکسپورت به محاکم قضایی بین المللی در ژنو شکایت و تقاضای چهار میلیارد دلارغرامت کرد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پس از تاخیر 8 ساله در اجرای تعهدات این کشور آوریل امسال با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سامانه های موشکی پدافند هوایی اس-300 را به ایران لغو کرد.
اس-300 با کاربرد دفاع متمرکز و قوی از مناطق حساس از مهم ترین سامانه های پدافند هوایی جهان به شمار می رود که می تواند همزمان چندین پرنده دشمن را از جمله موشک های بالستیک ردیابی و از فاصله 150 کیلومتری در ارتفاع 27 کیلومتری هدف قرار دهد و حتی علیه اهداف زمینی بکار گرفته شود.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید