Performancing Metrics

وعده مرکل برای کاهش موج ورود پناهجویان به آلمان | اتاق خبر
کد خبر: 302253
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 08:47
صدر اعظم آلمان وعده داده که میزان پذیرش پناهجویان عازم این کشور را به میزان «قابل ملاحظه‌ای» کاهش دهد.

صدر اعظم آلمان وعده داده که میزان پذیرش پناهجویان عازم این کشور را به میزان «قابل ملاحظه‌ای» کاهش دهد.

آنگلا مرکل دوشنبه در جمع اعضای حزب محافظه‌کار خود - اتحادیه دموکرات مسیحی- اعلام کرد دولت آلمان برای تعدیل شمار پناهجویانی که وارد کشور خواهند شد سیاست‌های مشخصی را اتخاذ خواهد کرد.

مرکل ضمن خطیر خواندن چالش بحران پناهجویان افزود: «می‌خواهیم میزان پذیرش پناهجویان را به نحو محسوسی کاهش دهیم.»

وی افزود: «با رویکردی متمرکز بر آلمان، اروپا و جهان، موفق به تعدیل و محدود کردن نرخ مهاجرت خواهیم شد.»

مرکل به خاطر سیاست درب‌های باز خود که به پذیرش صدها هزار پناهجو انجامیده هم در آلمان و هم در اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته است.

به رغم فشارها و کاهش محبوبیت مرکل در ماه‌های اخیر، وی اصرار داشت که کمک به آوارگان جنگ‌زده سوریه وظیفه «اخلاقی و سیاسی» آلمان به عنوان قدرت برتر اقتصادی اروپا است.

وی افزود: «ما به مسئولیت انسانی خود عمل خواهیم کرد.»

بر اساس آمار اخیر سازمان بین‌المللی مهاجرت، بیش از 924 هزار و 140 پناهجو تاکنون در سال جاری وارد سواحل اروپا شده‌اند و در عین حال بیش از سه هزار و 670 نفر نیز در سفر پر مخاطره خود به این قاره کشته یا مفقود شده‌اند.

آلمان که مقصد اصلی پناهجویان به شمار می‌رود احتمال می‌دهد که میزبان بیش از یک میلیون پناهجویی باشد که عمدتا از مناطق پر تنش در خاورمیانه و آفریقا عازم این کشور هستند.

منتقدان محافظه‌کار مرکل از وی خواسته‌اند که در آستانه انتخابات ماه مارس میزان پذیرش پناهجو را کاهش دهد. آن‌ها معتقدند سیاست درب‌های باز در قبال آوارگان، امیدهای مرکل را برای پیروزی در انتخابات 2017 به خطر خواهد انداخت.

بنا بر گزارش‌ها، کشورهای اروپایی بر سر نحوه پذیرش هزاران پناهجوی گریزان از مناقشات خاورمیانه و آفریقا با یکدیگر اختلاف دارند.

در حالی که شمار معدودی از سران اروپا از سیاست درب‌های باز در قبال پناهجویان حمایت می‌کنند، سایرین مایل به کنترل مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، اخراج شمار بیشتری از افراد و حمایت مالی از کشورهای ثالث برای اسکان آوارگان درخاک خود هستند.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید