Performancing Metrics

درخواست برای رسیدگی به وضعیت ورزشکاران پاک کشورهای محروم شده از المپیک | اتاق خبر
کد خبر: 302396
تاریخ انتشار: 24 آذر 1394 - 20:19
انجمن جهانی ورزشکاران المپیکی (WOA) اعلام کرد که باید سریعا راهی برای شرکت کردن ورزشکاران پاک از کشورهای محروم شده، در مسابقه‌های بزرگ پیدا شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا به نقل از Inside the games، ژوئل بوزو رییس WOA اعلام کرده است که محروم شدن ورزشکارانی که کشورشان محروم شده اما هیچ عمل خلاف قانونی انجام نداده‌اند ناعادلانه است بنابراین باید راه حلی برای این مسئله پیدا کنیم.

ماه گذشته روسیه از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی (IAAF) به دلیل دوپینگ سیستماتیک محروم شد.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز بلغارستان را از بازی‌های المپیک ریو محروم کرده است. این تحریم‌ها بر روی تمامی ورزشکاران یک کشور تاثیر می‌گذارد و این مسئله از نظر WOA ناعادلانه است.

WOA در بیانیه‌ای اعلام کرد: WOA امروز دوباره حمایت خود را از ورزشکاران پاک اعلام می‌کند. این ورزشکاران باید بتوانند در مسابقه‌های بزرگ شرکت کنند زیرا برای این مسابقه‌ها آماده شده‌اند. حتی اگر مسئولان کشور آن‌ها نتوانند در مسابقه‌ها حضور داشته باشند، آن‌ها باید بتوانند مسابقه دهند. WOA معتقد است که باید سریعا راهی برای این ورزشکاران که زندگی‌شان را وقف ورزش کرده‌اند پیدا کنیم. آن‌ها دوپینگ نکرده‌اند و به ورزش ضربه نزده‌اند. WOA از این ورزشکاران که به خاطر ورزشکاران خاطی محروم شده‌اند،‌حمایت می‌کند.

بوزو نیز در این باره گفت: ما معتقدیم که محروم کردن ورزشکاران پاک ناعادلانه است. ورزش و هواداران ورزشی تاوان خطای دیگران را خواهند داد. درست است که ورزشکاران خاطی باید محروم شوند اما حق ورزشکاران پاک باید رعایت شود.

بوزو همچنین اضافه کرد که WOA از پیشنهادات وادا برای انجام تست‌های بین‌المللی حمایت می‌کند.

او در این باره گفت: ما باید به مسئولان مربوطه اعتماد کنیم تا هرچه در توانشان است برای پیشرفت تست‌ها انجام دهند. ما باید حق ورزشکاران پاک را نیز رعایت کنیم. این ورزشکاران نمی‌توانند الگو باشند و نسل آینده ورزشکاران را تحت تاثیر قرار دهند.

روسیه که از سوی IAAF محروم شده، پیشنهادات و راهکارهایی را برای برطرف شدن این محرومیت و مشکلات دریافت کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید