Performancing Metrics

لزوم شتاب‌بخشی به امور شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان | اتاق خبر
کد خبر: 302437
تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 - 03:47
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان بر لزوم شتاب‌بخشی به اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان بر لزوم شتاب‌بخشی به اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان تاکید کرد.

غلامحسین جمیلی امشب در بیست و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان اظهار داشت: گزارشی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی و وزیر اقتصاد درباره ارتقای شاخص‌های فضای و کسب و کار منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه در این گزارش اعلام شده شاخص‌های فضای کسب و کار کشور از رتبه 157 به رتبه 118 بهبود یافته است، گفت: کشورمان در برخی از شاخص‌ها رتبه بهتری داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در بعضی از حوزه‌ها تاثیر مطلوب و کارایی در فضای اقتصادی وجود ندارد، گفت: نحوه ارزیابی‌ این شاخص‌ها براساس الگوها و نظرسنجی‌های صورت گرفته بوده است.

جمیلی اضافه کرد: با وجود این شرایط این موضوعات نتوانسته تاثیر مطلوبی در روند فعالیت‌های اقتصادی جامعه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث مجوزها برای دایر کردن یک فعالیت اقتصادی در حال شکل گیری است، ابراز داشت: یک سرمایه‌گذار و فعال بخش خصوصی بهتر از هر کسی می‌تواند در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

 لزوم حمایت از صادرکنندگان استان زنجان در حوزه‌های مختلف

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان ابراز داشت: هر چقدر از فعالیت‌های مختلف در این زمینه جلوگیری شود رقابت‌پذیری در بین فعالیت‌ها انحصار طلبی به وجود می‌آید.

جمیلی در ادامه به موضوع حمایت از صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بحث حمایت از صادرکنندگان ابلاغیه‌ها، دستورالعمل‌ها و همایش‌های مختلفی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید از صادرکنندگان استان زنجان در حوزه‌های مختلف حمایت شود، ابراز داشت: ما در استان زنجان شاهد یک حمایت واقعی و موثر در بحث صادرات هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در کار گروه رفع موانع تولید به بحث نحوه محاسبات مالیات بر ارزش افزوده صادرات پرداخته می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد صادرکنندگان واحدهای صنعتی استان زنجان به 50 واحد نیز نمی‌رسد و کنترل این تعداد کار مشکلی نیست.

 نظام بازگشت ارز در صادرات با چالش مواجه بوده است

جمیلی با اشاره به اینکه نظام بازگشت ارز در صادرات با چالش مواجه بوده است، افزود: امروز ضرورت یک همت همه جانبه برای بهره‌برداری از فرصت‌های منطقه‌ای از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز تنش ایجاد شده بین دو کشور ترکیه و روسیه فرصت مناسبی برای حضور تجار و فرصت‌های اقتصادی برای فعالان اقتصادی کشورمان و به تبع استان زنجان ایجاد می‌کند، گفت: با ایجاد این شرایط نیاز این دو کشور به کشاورزان افزایش می‌یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه فرصت‌های جدید به لحاظ مبادلات کالا ایجاد می‌شود، ابراز داشت: عدم رقابت پذیری کشورمان در مقایسه با رقبای دیگر کشورمان را عقب می‌اندازد.

جمیلی ادامه داد: ارده جدی و قوی برای دنبال کردن این مسئله به صورت مدام و استوار در کشورمان نیاز است.

وی در ادامه یکی از مباحث جدی در کشور پرداختن به مباحث صنایع دانش‌بنیان و صنایع مبتنی بر آن دانست و اظهار داشت: در این زمینه واحدهای فعال جدیدی شناسایی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان ابراز داشت: وجود صنایع دانش بنیان دیگر ارکان تصمیم گیری اقتصادی کشور را توسعه می‌دهد.

جمیلی بر لزوم شتاب‌بخشی به اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان تاکید کرد و یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت قابل توجهی در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید