Performancing Metrics

گردآوری آخرین وضعیت بنگاه‌ها از سوی اتاق‌های بازرگانی | اتاق خبر
کد خبر: 302476
تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 - 13:35
محسن جلال پور
محسن جلال‌پور، رییس اتاق بازرگانی ایران در شبکه تلگرام خود درباره دیدار با روسای گمرک و صندوق بازنشستگی کشوری نوشت: یکشنبه گذشته همراه با جمعی از اعضای هیأت رییسه، ناهار را با دکتر مسعود کرباسیان و دکتر محمود اسلامیان صرف کردیم.

محسن جلال‌پور، رییس اتاق بازرگانی ایران در شبکه تلگرام خود درباره دیدار با روسای گمرک و صندوق بازنشستگی کشوری نوشت: یکشنبه گذشته همراه با جمعی از اعضای هیأت رییسه، ناهار را با دکتر مسعود کرباسیان و دکتر محمود اسلامیان صرف کردیم. یاد روزهایی افتادم که این دو بزرگوار، عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران بودند و هر هفته چند بار همدیگر را می‌دیدیم.

حالا مسعودخان سکان گمرک را در دست دارد و محمودخان سکان صندوق بازنشستگی را. جای مهندس شافعی را هم خالی کردیم که این روزها بد جوری سرما خورده و کسالت دارد و همچنین مهندس سلیمانی که امیدوارم شاد و سلامت باشند. حالا که یادی از هیأت رییسه قبلی کردم، اجازه بدهید از دکتر نهاوندیان هم یادی کنم که هیچ کس نمی‌تواند جای ایشان را در اتاق ایران پر کند.
گفت‌وگوی ما بیشتر حول وحوش مسائل کلان اقتصاد کشور بود و همه نسبت به تداوم رکود و بحرانی‌تر شدن وضعیت بنگاه‌ها اظهار نگرانی کردیم. هرچند دولت یازدهم اقدامات خوبی را در طول بیش از ۲ سال دوران حیاتش پیگیری کرده ولی هنوز گشایشی در رونق بنگاه‌ها دیده نمی‌شود. نظر جمع بر نیاز جدی کشور به جذب سرمایه‌های جدید بود و اعتقاد جدی آنها این بودکه اتاق هم باید همه توانش را دراین زمینه به کارگیرد. دراین میان چند پیشنهاد ازطرف دوستان مطرح شدکه در دستورکار اتاق بگذاریم. نخست اینکه همایش‌های جذب سرمایه در بخش‌های مختلف به صورت تخصصی در برنامه اتاق ایران قرار گیرد. دوم اینکه از اتاق‌های شهرستان‌ها بخواهیم حداکثر تا یک ماه آینده آخرین وضعیت میدانی بنگاه‌ها را مشخص و درقالب یک گزارش مستند به اتاق ایران ارسال کنند تا بتوانیم تصویری واقعی و بروز از شرایط بنگاه‌ها تقدیم دولت و مجلس شورای اسلامی کنیم. دکتر کرباسیان و دکتر اسلامیان هم از مشکلات ناشی از شرایط فعلی وافت میزان صادرات و واردات، در ماه‌های اخیر و همچنین مشکلات ناشی از تأمین مالی در صندوق بازنشستگی صحبت کردند که از یک سو بسیار نگران‌کننده بود ولی از سوی دیگر امیدوار شدیم که با تمهیدات این دو مدیر تکنوکرات، خیلی دچار مشکل نشویم.

منبع: گسترش صمت 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید