Performancing Metrics

تجهیز سازمان جنگل‌ها به 27 هزار قلم وسایل امدادی | اتاق خبر
کد خبر: 302644
تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 - 18:47
نجار با اعلام کاهش کاهش سطح حریق جنگل‌ها اعلام کرد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 27 هزار قلم تجهیزات فنی و تخصصی به سازمان مراتع و جنگل‌ها برای انجام کارهای امدادی به ویژه اطفای حریق خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 27 هزار قلم تجهیزات فنی و تخصصی به سازمان مراتع و جنگل‌ها برای انجام کارهای امدادی به ویژه اطفای حریق خبر داد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار  با اشاره به برگزاری همایشی مشترک میان سازمان مدیریت بحران کشور و مسئولان یگان حفاظت سازمان جنگلها و مراتع کشور اظهار کرد:‌ در این همایش که در استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد بناست درباره اتخاذ سیاست‌های مناسب تر برای اطفای حریق در جنگل‌ها و همچنین تغییر کاربری در جنگل‌ها تمهیداتی اندیشیده شود.

 وی با بیان اینکه در موارد بسیاری دخل و تصرف در اراضی ملی و تغییر کاربری در جنگل‌ها عامل بروز آتش سوزی‌ها بوده است خاطر نشان کرد: در سال گذشته مصوبه‌ای از دولت گرفتیم که بر اساس آن تجهیزاتی برای اطفای حریق در جنگلها از سوی سازمان مدیریت بحران در اختیار نهادهای مربوطه قرار بگیرد و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به موضوع حفاظت از جنگل‌ها به عنوان یک سرمایه ملی وجود دارد.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به تفاهم نامه مشترک با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: در این تفاهم نامه نیز تصمیم بر این شد که از امکانات هوایی نیروهای مسلح در اطفای حریق و آتش سوزی جنگل‌ها استفاده شود.

 

افزایش تعداد آتش سوزی جنگل‌ها و کاهش سطح حریق

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این سوال که آیا در هشت ماهه امسال آتش سوزی در جنگل‌ها افزایش داشته یا خیر؟ به ایسنا گفت: از نظر تعداد و دفعات وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها افزایش داشته اما به لحاظ سطح حریق خوشبختانه در هشت ماهه امسال کاهش قابل توجهی داشته‌ایم که این ناشی از اختصاص تجهیزات و همچنین افزایش توان عملیاتی نیروها بوده است.

 نجار در عین حال افزود: البته آتش گرفتن یک درخت نیز برای ما غیر قابل قبول است و دولت نیز بر همین موضوع تاکید دارد.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هشت ماهه امسال 27 هزار قلم تجهیزات انفرادی و جمعی برای اقدامات ایمنی به ویژه اطفای حریق از سوی سازمان مدیریت بحران در اختیار سازمان مراتع و جنگل‌ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 280 دستگاه خودروی سنگین و خودروی سبک از نوع شاسی بلند نیز در اختیار سازمان جنگلها و مراتع قرار گرفته است که البته این روند ادامه خواهد داشت تا در باقی مانده سال جاری و سال آینده آتش سوزی در جنگل‌ها به حداقل برسد.

 وی درباره علل بروز حریق در جنگل‌ها نیز گفت: علت‌های مختلفی برای بروز حریق در جنگل وجود دارد. متاسفانه درصد قابل توجهی از حریق جنگل‌ها به علت بی توجهی گردشگران انجام شده و آنان پس از پایان تفریح خود آتشی که روشن کرده‌اند را به طور کامل خاموش نمی‌کنند. در برخی از موارد نیز تغییر کاربری‌ها و تصرف اراضی ملی باعث بروز این حوادث می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید