Performancing Metrics

اختصاص بودجه انبوه به بخش تعاون، برای دولت حق دخالت ایجاد می کند | اتاق خبر
کد خبر: 302648
تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 - 14:44
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اختصاص بودجه انبوه به بخش تعاون، موجب حق دخالت جویانه برای دولت و مانع از ایجاد یک اتاق تعاون مستقل و پویا می شود.
به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار ما در پاسخ به این پرسش که با توجه به نیاز ضروری بودجه برای بخش تعاون، چرا گفته می شود که اختصاص بودجه به این بخش با اسناد بالادستی مطابقت ندارد، با اشاره به اینکه اقتصاد ما دارای سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی است، گفت: در برنامه های سنواتی قصد بر این است که دولت از سهم خود بکاهد و به بخش تعاون و خصوصی بیافزاید و تلاش بر این است که توزیع ثروت به سمت بخش تعاون باشد.
وی افزود: با این اقدام از ایجاد اقتصاد سوسیالیستی ممانعت شده و اقتصاد به سمت تعاون جلو می رود و تعاونی ها به طور گسترده شکل می گیرند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اقتصاد به سمت تعاون و بخش خصوصی آن چیزی است که نقشه راه ما را در پنجاه سال آینده شکل می دهد.
وی با تاکید بر اینکه سعی بر این است که اقتصاد ما به سمت خصوصی و نیمه خصوصی هدایت شود، بیان داشت: مهم این است که دولت نقش حمایتی و نظارتی داشته باشد و این نقش با حق دخالت جویانه فرق می کند.
نماینده رشت در مجلس ادامه داد: در صورتی که دولت بودجه انبوه به بخش تعاون اختصاص دهد، می تواند دارای حق دخالت جویانه داشته باشد، درحالیکه دولت باید به این بخش کمک کند.
جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: اگر دولت حق دخالت داشته باشد، مانع از ایجاد تعاونی ها و شکل گیری اتاق تعاون مستق و پویا می شود.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید