Performancing Metrics

رییس‌جمهور: دولت در ترویج فرهنگ صلح و گفت‌وگو از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 302701
تاریخ انتشار: 25 آذر 1394 - 20:39
رییس‌جمهور در پیامی به نخستین کنگره ملی خانه صلح سرباز ایرانی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در ترویج فرهنگ صلح و گفت‌وگو بر پایه احترام مقابل و پرهیز از خشونت از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، متن کامل این پیام که توسط علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین کنگره ملی خانه صلح سرباز ایرانی قرائت شد به شرح زیر است:

در جهان پرآشوب امروز ترویج فرهنگ صلح و دوستی از ارزنده‌ترین تلاش‌ها و پسندیده‌ترین تدابیر لازم در جامعه بشری است. تثبیت صلح و امنیت پایدار و بسترسازی برای مقابله با افراط گرایی، خشونت و تروریست جز از طریق توسعه فرهنگ اعتدال، مدارا و گفت‌وگو حاصل نمی‌شود.

در این مسیر می‌توان با ایجاد زمینه‌های ذهنی مشترک و ارتقای فرهنگ احترام به حقوق و کرامت انسانی و هم‌چنین جایگزین تعامل مبتنی بر صلح و اصالت به جای زبان زور و خشونت، جهانی سالم و پرنشاط برای زندگی بهتر بشریت فراهم آورد.

در بخشی دیگری از این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران، امروز به حق در قامت پرچمدار موج ضد خشونت و افراطی‌گری در منطقه و جهان قد برافراشته و ابلاغ پیام رحمت که همان آموزه متعالی قرآن کریم است، وظیفه ملی و دینی خود می‌داند.

 رییس‌جمهوری در این پیام دولت تدبیر و امید را ترویج دهنده فرهنگ صلح و گفت‌وگو توصیف کرده و ادامه داد: دولت تدبیر و امید در ترویج فرهنگ صلح و گفت‌وگو بر پایه احترام متقابل و پرهیز از خشونت که دنیای امروز را بیش از هر زمان دیگر آلوده کرده است،‌ از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و نکرده است.

روحانی بخشی دیگری از پیام خود آورده است:‌ پیش‌برد دیپلماسی صلح و گسترش فرهنگ مدارا و فائق آمدن بر چالش‌های بین‌المللی با تکیه ارزش‌های جهان شمول که ریشه در فطرت پاک انسان‌ها دارد،‌ گفتمانی است که دولت یازدهم آن را در قالب طرح مقابله با خشونت و افراطی‌گری در اجلاس مرکزی سازمان ملل به تصویب رساند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: خانه سرباز صلح ایران که متشکل از سربازان و فعالانی است در دفاع از میهن اسلامی جانفشانی کرده‌اند، با توجه به درک تالمات و مشکلات ناشی از جنگ و خشونت، می‌تواند با تلاش‌های ارزنده خود پیام‌آور صلح، انسان دوستی و نوید بخش جهانی عاری از خشونت و افراط‌گرایی باشد.

رییس‌جمهوری در بند پایانی این پیام آورده است: اینجانب با تقدیر و تشکر از همه مجاهدان صلح امیدوارم شما و هم‌قطاران‌تان در خانه سرباز صلح ایران بتوانید همنوا با آرمان‌های والای نظام جمهوری اسلامی ایران ، برای نهادینه کردن و ائتلای گفتمان صلح، گام‌های موثر بردارید تا ان‌شاءالله شاهد زیست جهانی سالم و انسانی برای نسل‌های فعلی و آینده باشیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید