Performancing Metrics

طرح دانش‌آموز گیلانی رتبه دوم کشوری را کسب کرد | اتاق خبر
کد خبر: 302717
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 02:47
در جشنواره خوارزمی
معاون توسعه پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه دو رشت از موفقیت طرح شیمی دانش‌آموز گیلانی این ناحیه با کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره خوارزمی خبر داد.

معاون توسعه پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه دو رشت از موفقیت طرح شیمی دانش‌آموز گیلانی این ناحیه با کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره خوارزمی خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، معاون توسعه پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه دو رشت عصر امروز در نشست این معاونت نتیجه جشنواره خوارزمی را تشریح کرد.

اسماعیل ربیعی با بیان اینکه جشنواره خوارزمی در مهر ماه برگزار و نتایج آن در اواسط آذر ماه مشخص شد، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره تعداد 13 استان دارای رتبه‌های نخست تا سوم کشوری شدند.

وی گفت: شهر تهران با 6 طرح برگزیده در صدر جدول، استان فارس با پنج طرح در رتبه دوم، استان‌های یزد، خراسان رضوی و کرمان در رتبه سوم و البرز با دو طرح برگزیده در رتبه چهارم قرار دارد.

معاون توسعه پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه دو رشت افزود: استان‌های گیلان، خوزستان، سمنان، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همدان هر کدام با یک طرح برگزیده کشوری در مقام بعدی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره مذکور امیررضا الله‌قلی‌پور کومله دانش‌آموز دبیرستان میرزا کوچک ناحیه 2 رشت طرح خود را در رشته شیمی با عنوان روشی برای حذف آهن و منگنز اضافی از آب شرب ارائه داد و رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

ربیعی با بیان اینکه در سال جاری تعداد 7 هزار و 378 طرح مربوط به دانش‌آموزان و هنرجویان دوره متوسطه به دبیرخانه‌های استانی جشنواره جوان خوارزمی ارائه شده است، یادآور شد: طرح‌ها پس از بررسی کارشناسی استانی در گروه‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد طرح‌های مذکور، یک‌هزار و 36 طرح استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند، متذکر شد: طرح‌های مذکور در گروه‌های تخصصی برق و الکترونیک، رایانه، مگاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضی، عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان‌شناسی، علوم دینی و قرآن‌پژوهی، هنر و معماری، نانوتکنولوژی و دیگر زمینه‌های علمی مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته این مسئول، پس از دفاع حضوری داوران استانی و طراحان، تعداد 60 طرح به مرحله داوری نهایی جشنواره مذکور راه یافتند که با همکاری سازمان‌ پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و ارزیابی نهایی توسط هیئت داوران مشترک بین دو وزارتخانه، تعداد 32 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده نهایی کشوری بخش دانش‌آموزی هفدهمین جشنواره جوان انتخاب شدند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید