Performancing Metrics

سازمان مالیاتی دستش را در لانه زنبور کرد | اتاق خبر
کد خبر: 302720
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 02:59
مشاور وزیر اقتصاد:
رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی و مشاور کنونی وزیر اقتصاد گفت: این سازمان دستش را در لانه زنبورکرده و برخی از فشارها به دلیل شفاف سازی است.

رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی و مشاور کنونی وزیر اقتصاد گفت: این سازمان دستش را در لانه زنبورکرده و برخی از فشارها به دلیل شفاف سازی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، علی عسکری عصر امروز(چهارشنبه) در مراسم معارفه سیدکامل تقوی نژاد رئیس جدید سازمان امور مالیاتی و تودیع وی در محل وزارت اقتصاد، افزود: سازمان امور مالیاتی با ایجاد پایگاه اطلاعاتی اقتصادی حدود 2 میلیون و 600 هزار رکورد اطلاعاتی از داخل و 19میلیون رکورد از بیرون دریافت می کند؛ برخی از فشار ها به این سازمان به دلیل دریافت اطلاعات است.
وی ادامه داد: از زمانی که رئیس سازمان امور مالیاتی شدم تاکنون(6 سال)، درآمدهای مالیاتی روند رو به رشدی داشته به گونه ای که این رقم از 18 هزار میلیارد تومان به 74 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.
وی درباره مالیات های مستقیم و غیرمستقیم گفت: مالیات های مستقیم از 6 سال گذشته که 73 درصد بوده امروز به 83 درصد رسیده و مالیات های غیرمستقیم نیز از 59 درصد به 49 درصد افزایش یافته است.
عسکری با بیان اینکه دغدغه های زیادی در داخل و خارج سازمان داشته ام، گفت: بسیاری از فرآیندهای امور مالیاتی را به صورت الکترونیکی فعال کردیم تا جوابگوی نظام مالیاتی باشد. در این مدت پس از سه سال، اصلاح قانون مالیاتی به مجلس رفت و برای برطرف کردن مسائل مالیاتی بخش زیادی از آن را در مجلس مطرح کردیم که به نتیجه رسید.
معاون سابق وزیر اقتصاد با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی شده است، خاطرنشان کرد: این لایحه از هفته آینده در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح خواهد شد. همچنین لایحه استفاده از صندوق فروش نیز در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی می شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین فنی و جاری در سازمان امور مالیاتی اصلاح شده است، ادامه داد: در این مسیر زحماتی زیادی کشیده شده تا اطلاعات مودیان از سه سال قبل در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی تدوین شود. برای طرح جامع مالیاتی، زیرساخت های لازم انجام و گسترده ترین شبکه فناوری اطلاعات با پهنای بالا ایجاد شده هاست.
عسکری گفت: از 4.5 میلیون مودی مالیاتی حدود 1.5 میلیون مودی در مشاغل خودرویی فعالند که با برون سپاری آن، امروز 30 میلیارد تومان از بودجه سازمان آزاد شد و تنها مجموع خودرویی ها 250 میلیارد تومان مالیات می دهند؛ به دنبال آن هستیم همین اقدام را برای نقل و انتقال املاک و برون سپاری آن انجام دهیم.
وی با اشاره به لغو مجوز مهرآفرین در دولت قبل، افزود: با کمک طیب نیا این مجوز باردیگر برقرار و جذب نیروی انسانی آن انجام شد.
عسکری با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی نیاز به سالم سازی دارد و نباید اطلاعات غلط به این سازمان داده شود، ادامه داد: این موضوع باید نهادینه شود که اطلاعات درستی به سازمان امور مالیاتی ارائه شود.
وی گفت: هیچ دارویی بهتر از نترسیدن نیست و باید به سراغ افرادی که فرار مالیاتی می کنند رفت. این وضعیت مشمول خودروهایی ها تا پتروشیمی هاست.
رئیس سابق سازمان امور مالیاتی افزود: باوجود رکود اقتصادی در سال های گذشته نظام مالیاتی به درآمدهایی دست یافت و همیشه تلاش داشته ایم که سازمان مالیاتی از فضای سیاسی دور کرده و بتوانیم با وجود گستردگی این حوزه، این سازمان را حفظ کنیم.
وی در پایان افزود: اگر سازمان امور مالیاتی وارد فضای سیاسی شود اداره کردن آن سخت است به همین دلیل باید از این فضا دور بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید