Performancing Metrics

جزئیات حادثه در روستای شهرویی | اتاق خبر
کد خبر: 302767
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 06:29
فرماندار بهبان تشریح کرد:
عصر روز گذشته برخی از اهالی روستای شهرویی از توابع شهرستان بهبهان در اعتراض به استخدام نشدن اهالی این روستا در پالایشگاه بیدبلند 2 که در مجاورت این روستا قرار دارد، اقدام به بستن جاده منتهی به این پالایشگاه کردند.

عصر روز گذشته برخی از اهالی روستای شهرویی از توابع شهرستان بهبهان در اعتراض به استخدام نشدن اهالی این روستا در پالایشگاه بیدبلند 2 که در مجاورت این روستا قرار دارد، اقدام به بستن جاده منتهی به این پالایشگاه کردند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، در پی این اقدام نیروهای انتظامی به منظور رسیدگی به مساله به محل اعزام شدند که مقاومت اهالی روستا نسبت به باز کردن جاده، منجر به درگیری شد و روستاییان با استفاده از اسلحه گرم به سمت نیروهای انتظامی تیراندازی کردند. در پی این درگیری یک نفر از اهالی روستای شهرویی کشته و دو نفر زخمی شدند.

ماجرا در نهایت با دخالت نیروهای انتظامی فیصله یافت و جاده پالایشگاه باز شد.

حسین ملک خدایی، فرماندار بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان در توضیح علت وقوع این حادثه اظهار کرد: پس از وقفه چند ساله ای که در کار احداث پالایشگاه بیدبلند 2 در دولت گذشته ایجاد شد؛ با تدبیر دولت یازدهم کنسرسیومی متشکل از 12 شرکت پتروشیمی و تعدادی از بانک ها توافق کردند که تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز را برای آغاز مجدد پروژه پالایشگاه تامین کنند.

 وی ادامه داد: تاکنون از 340 نفر استخدام جدید که در پالایشگاه داشته ایم، 65 نفر از روستای شهرویی هستند و متاسفانه در ماجرای روز گذشته، روستاییان به دلیل زیاده خواهی که داشته اند، جاده را بسته و اعتراض کردند.

 فرماندار بهبهان توضیح داد: با توجه به فضای کاری که این پالایشگاه ایجاد کرده ما نیز اولویت را برای افراد بومی شهرستان بهبهان قرار داده ایم.

 ملک خدایی با بیان این که اولویت استخدام نیرو در پالایشگاه بیدبلند 2 به بهبهانی ها اختصاص دارد، افزود: 16.5 درصد از نیروهایی که تاکنون در پروژه پالایشگاه استخدام شده اند، از روستای شهرویی هستند، در صورتی که این روستا تنها یک درصد از کل جمعیت شهرستان بهبهان را دارا است.

 وی با اشاره به حادثه درگیری روز گذشته گفت: برادر فرد متوفی در این درگیری نیز مدتی پیش در پروژه پالایشگاه بیدبلند 2 به کار گرفته شده است.

 فرماندار بهبهان همچنین در خصوص وضعیت دو نفر زخمی این حادثه عنوان کرد: حال زخمی ها رو به بهبودی است. در حال حاضر نیز منطقه محل درگیری آرام است و هیچ تجمعی در آن محل وجود ندارد.

 وی اظهار کرد: از افراد دارای نفوذ در منطقه درخواست می کنیم که مردم را به آرامش دعوت کنند. تدابیر لازم نیز جهت برگزاری مراسم خاکسپاری شخص متوفی این درگیری صورت خواهد گرفت.

 ملک خدایی با بیان این که پالایشگاه بیدبلند 2 تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: این پالایشگاه خوراک محصولات 12 پتروشیمی را تولید خواهد کرد.

 وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل عملیات اجرایی این پالایشگاه 12 هزار میلیارد تومان برآورد شده که سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین این اعتبار را بر عهده گرفته اند.

 فرماندار بهبهان تصریح کرد: در صورت آغاز به کار این پالایشگاه، 6 هزار نفر در آن جذب خواهند شد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید