Performancing Metrics

اسرائیل در قدس به پاک سازی نژادی دست زده است | اتاق خبر
کد خبر: 302833
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 09:38
دبیرکل سازمان ملل:
دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) در پیامی با اشاره به حوادث اخیر در سرزمین های اشغالی گفت که ژریم صهیونیستی در حال اجرای سیاست پاکسازی نژادی در قدس اشغالی است.

به گزارش اتاق خبر ،شبکه خبری «روسیا الیوم» بان کی مون در این پیام که از سوی نماینده وی در کنفرانسی در جاکارتا پایتخت اندونزی قرائت شد، افزود که دلیل خشم فلسطینیان در سرزمین های اشغالی، تنها اشغالگری رژیم صهیونیستی است.
در این پیام آمده است، خشم فلسطینی ها که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه ترس، خواری، ناامیدی و سلب اعتماد جوانان فلسطینی نسبت به وعده ها و تعهداتی است که رژیم صهیونیستی آن را نقض کرده است.
این درحالی است که بر اساس سند نهایی این کنفرانس که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» نیز آن را منتشر کرده است، رژیم صهیونیستی منطقه شرقی بیت المقدس را در سال 1967 به دیگر مناطق اشغالی الحاق کرد و درصدد است تا سیاستی را در پیش گیرد که بخش های بیشتری از بیت المقدس را ضمیمه مناطق تحت اشغال خود کند و از شمار فلسطینی های ساکن در آن بکاهد.
در این سند همچنین تاکید شده است، رژیم صهیونیستی در بیت المقدس، سیاست پاکسازی نژادی را در پیش گرفته و عربهای ساکن در این منطقه را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده است.
بر اساس این گزارش سیاست بیرون راندن فلسطینی ها از مناطق بیت المقدس از ماه سبتامبر (شهریور/مهرماه) شدت بیشتری یافته و رژیم صهیونیستی مسئول عواقب حوادث جاری در این منطقه است.
از سوی دیگر رئیس هیات امور آزادگان واسرای فلسطینی نیز امروز (چهارشنبه) گفت: در سال 2015 شاهد بیشترین جنایات سازمان یافته از جانب رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان و اسیران فلسطینی بودیم.
«قراقع» همچنین تصریح کرد: در سال جاری میلادی شاهد افزایش روند شکنجه و آزار و اذیت بازداشت شدگان فلسطینی، گشایش واحدهای جدید برای بازداشت اسرای فلسطینی، تشدید فشارها علیه آنان و زیر پا گذاشتن حقوق شان بودیم.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی انواع شکنجه ها از جمله زندان انفرادی، عدم رسیدگی پزشکی، یورش به منازل زندانیان و منع ملاقات آنها با خانواده هایشان را در حق بازداشت شدگان اعمال می کند.
سرزمین های اشغالی از ابتدای ماه اکتبر (9مهر) صحنه اعتراض های گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی در بیت المقدس اشغالی بوده که این دور تازه قیام فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس معروف شده است.
از هنگام آغاز انتفاضه قدس در کرانه باختری و بیت المقدس در ماه اکتبر تاکنون بیش از 123 فلسطینی شهید شده اند که در میان آنان شماری زن و کودک وجود دارد.
هزاران فلسطینی دیگر نیز بر اثر حملات نظامیان صهیونیست زخمی و بازداشت شده اند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید