Performancing Metrics

مشاوره های روان شناختی در مراکز فرهنگی شهرداری قزوین تقویت شود | اتاق خبر
کد خبر: 302856
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 13:53
عضو شورای شهر قزوین:
با تقویت ارائه مشاوره های روان شناسی در مراکز فرهنگی شهرداری قزوین می توان به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: با تقویت ارائه مشاوره های روان شناسی در مراکز فرهنگی شهرداری قزوین می توان به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، فاطمه اشدری روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر قزوین که در تالار مردم برگزار شد اظهارداشت: مدیریت شهری لازم است در امور مربوط به فرهنگ سازی که می تواند به کاهش آسیب ها و مشکلات کمک کند بیشتر وزود کند و آموزش را در موضوعات مختلف جدی بگیرد.

وی افزود: باید نگرش مردم نسبت به موضوع روانشناسی و مشاوره تغییر کند و برای تحقق این کار مهم و نهادینه شدن امور روان شناسی در زندگی مردم نیازمند همکاری مشترک و تدوین سیاست های اجرایی است که در این راستا باید از ظرفیت افراد نخبه و ادارات و تشکل ها استفاده کنیم.

اشدری تصریح کرد: آمار آسیب های اجتماعی نگران کننده است و باید با عزم ملی و مشارکت همه دستگاه های مسئول با برنامه ریزی برای کاهش این آسیب ها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: تربیت کودکان ونوجوانان در این بخش مهم است و با توجه به نقش مادران در تربیت فرزندان با تشکیل فرهنگ سرای کودک و خانواده امیدواریم با برگزاری کلاس های آموزشی در این زمینه موفق عمل کنیم که استفاده از ظرفیت برخی دستگاه ها و نهادها مانند بسیج تاثیرگذار است.

اشدری بیان کرد: استفاده از ظرفیت مرکز شمیم در مرکز مطالعات و پژوهش و کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر، بازدید از کلینیک های سلامت تهران و ایجاد چنین مراکزی در قزوین، برگزاری جلسات مستمر و اطلاع رسانی پیام های روانشناسی در مکان های مختلف شهر و برپایی جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف فرهنگی برای تاثیرگذاری مهم است.

حسین غیاثوند عضو کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای شهر قزوین هم گفت: روان شناسی و مشاوره باید در جامعه توسعه پیدا کند و در سبد کالای خانوار مردم قزوین سهم بیشتری داشته باشد تا بتوانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

سید کاظم مجابی عضو دیگر شورا هم اظهارداشت: دستگاه های متولی امور فرهنگی باید بیشتر از گذشته در موضوع روان شناسی همکاری کنند و شورای شهر هم در این زمینه حساس تر باشد و پیشنهاد می شود در نمایشگاه سلامت که بهمن ماه برگزار می شود و جشنواره بازی و اسباب بازی به سلامت روح و روان اهمیت بیشتری داده شود.

وی بر تدوین اساسنامه کانون و یا کلینیک تخصصی سلامت و بهداشت تأکید کرد و گفت: در این اساسنامه برای ارتقاء موضوعات مختلف روانشناسی در جامعه می توان برنامه هایی تدوین و نقش دستگاه های مرتبط را نیز مشخص کرد.

سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین هم در این جلسه اظهارداشت: در مدیریت شهری باید علاوه بر توجه به کالبد شهربه روح و روان انسانها نیز اهمیت داد و در برنامه ریزی ها به آن توجه بیشتری کرد.

وی بیان کرد: در برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین کلاسهای مختلف مشاوره و روانشناسی برای شهروندان برگزار شده و امیدواریم با همکاری مرکز شمیم بتوانیم برنامه های روانشناسی بهتری اجرا کنیم.

نقی سیاهکالی مرادی مدیر مرکز مشاوره شمیم نیز در این جلسه گفت: در محلات مختلف شهر با همکاری نهادهای مرتبط در حوزه آموزش مهارت های زندگی برای نوجوانان و جوانان، شیوه های فرزند پروری برای والدین، عوامل مؤثر در زندگی زناشویی موفق، خانواده و سبک های تربیتی فعالیت شده و برای شرکت در جشنواره های مختلف مانند بازی و اسباب بازی می توان سرفصل های مشترک تعریف کرد.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در قزوین یادآورشد: برنامه ‌های آموزشی و روان شناسی می تواند به کاهش معضلات اجتماعی منجر شود که در این راستا باید موضوعات مهم دسته بندی شده و به صورت ریشه ای راه حلهای متنوعی را به مخاطبین ارائه کرد.

مرادی با تأکید بر تغییر نگرش جامعه نسبت به روانشناسی و مشاوره گفت: از آنجایی که نظام بیمه، روانشناسی و مشاوره را پوشش نداده و هزینه های این بخش بالاست، مردم رغبتی به مشاوره و روانپزشکی نشان نمی دهند که امیدواریم مسئولان کشوری برای حل این موضوع اقدام کنند.

وی افزود: راه اندازی مراکز مشاوره در ادارات و دستگاه های اجرایی و توجه دادن کارمندان به این موضوع و راه اندازی کمیته روانشناسی که تدوین برنامه های مشترک را در دستور کار خود قرار دهد از جمله پیشنهادهایی است که می تواند در این زمینه موثر باشد.
منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید