Performancing Metrics

اختیارات دولت در لایحه مدیریت واحد شهری کاهش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 302879
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 13:52
رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد
رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر کاهش بسیاری از اختیارات دولت در لایحه مدیریت واحد شهری گفت:‌به نظر می‌رسد دولت به راحتی این لایحه را به مجلس ارسال نکند چرا که بسیاری از اختیارات خود را از دست خواهد داد.

رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر کاهش بسیاری از اختیارات دولت در لایحه مدیریت واحد شهری گفت:‌به نظر می‌رسد دولت به راحتی این لایحه را به مجلس ارسال نکند چرا که بسیاری از اختیارات خود را از دست خواهد داد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، غلامرضا بصیری پور دربیست و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت:‌امیدواریم وحدت و همدلی در میان آحاد ملت همچنان پا برجا باشد.

وی ادامه داد: توفیقات جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای و پایان تحریم‌ها یکی از موفقیت‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای بوده و حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود و بی اساس بودن اتهامات دروغین و واهی مشخص کرد.

بصیری پور با اشاره به ابطال 12 قطعنامه پیشین شورای حکام و برائت ایران از اتهامات و لغو تحریم‌ها تاکید کرد:‌قطعا فصل جدیدی در مسیر برجام شکل خواهد گرفت و ان‌شاءالله در این مسیر موفق خواهیم بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه به کشتار بی رحمانه مسلمانان در فاجعه اخیر نیجیریه و یمن اشاره کرد و گفت:‌این هتاکی‌ها را طبق معمول محکوم کرده و امیدواریم ملت‌های مسلمان جهان به حق و حقوق خود در مسیری که اسلام برای آنها مشخص کرده است برسند.

بصیری پور به ثبت نام کاندیداها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این دو انتخابات مهم هفتم اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد که بی تردید با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان متشکل از فقهای گرانقدری است که بر اساس اصل 107 قانون اساسی در انتخاب عالی ترین شخص جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی را ایفا می‌کنند و به همین جهت مشارکت حداکثری مردم حائز اهمیت است.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از 28 آذرماه ثبت نام کاندیداها برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد و امیدواریم مجلس دهم مجلسی کارآمد و متخصص باشد.

قطعا مجلس در راس همه امور قرار دارد بر همین اساس امیدواریم با تشکیل مجلس دهم و حمایت‌های رهبری معظم انقلاب و تعامل دولت در مسیر حل مشکلات کشور توفیقات بیش از پیش به دست آورند. امیدواریم مجلس دهم مجلسی باشد که در راستای ارتقای جایگاه واقعی شوراها گام بردارد.

وی در ادامه به سفرهای استانی خود طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این سفرها تاکید بر پویایی و ارتقای جایگاه شوراها در دستور کار قرار داشت که خوشبختانه این سفرها نتایج بسیار مثبتی را به همراه داشته است. دیدار با اعضای شوراهای شهرها و روستاهای استان‌های مختلف و در جریان قرار گرفتن مشکلات آنها و تاکید بر گام برداشتن آنها در مسیر شوراباوری مردم و مسئولین بی تردید نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت که در آینده نیز شاهد بروز این آثار مثبت خواهیم بود.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید