Performancing Metrics

سهم ۱۰۰ درصدی شهرستان سربیشه از ذخیره ۴ ماده معدنی خراسان جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 302903
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 15:08
رئیس صنعت و معدن سربیشه مطرح کرد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه با بیان اینکه سربیشه از لحاظ تنوع مواد معدنی شامل ۱۶ نوع ماده معدنی است، گفت: از این ۱۶ ماده معدنی ۴ ماده معدنی منحصر به این شهرستان است که سهم ۱۰۰ درصدی از ذخایراین ۴ ماده معدنی را دارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم ، علی اکبر براتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 48 پروانه بهره برداری معدن و 27 پروانه اکتشاف در شهرستان سربیشه صادر شده است، اظهار داشت: پوزولان، دیاتومیت، تالک و توف 4 ماده معدنی هستند که در استان خراسان جنوبی منحصر به شهرستان سربیشه است.

وی گفت: این شهرستان از لحاظ تنوع مواد معدنی دارای 16 نوع ماده معدنی شامل مواد معدنی فلزی (کرومیت و منگنز) و مواد معدنی غیرفلزی نظیر منیزیت، سنگ تزئینی، گرانیت، مرمر و مرمریت، بازالت، سنگ لاشه، پرلیت، خاک های صنعتی، بنتونیت، پوزولان، دیاتومیت، هونتیت (گل سفید) و توف است.

براتی بیان کرد: سربیشه دارای واحدهای مهم معدنی از جمله معدن منیزیت سفیدکوه، گرانیت سفالبند، مرمریت چهل دختران، طوس گرانیت و... است که سهم عظیمی در تهیه مواد معدنی در استان دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه با اشاره به اهمیت جایگاه معدن در محوریت توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار افزود: با توجه به ذخایر عظیم معدنی شهرستان و غنای این معادن، توسعه صنایع فرآوری مواد معدنی با هدف ثروت آفرینی و اشتغال پایدار ضروری است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید