Performancing Metrics

بدقولی دولت در بسته حمایتی معادن زغال‌سنگ | اتاق خبر
کد خبر: 302905
تاریخ انتشار: 26 آذر 1394 - 20:56
رئیس کمیته زغال‌سنگ خانه معدن ایران خبر داد:
رئیس کمیته زغال‌سنگ خانه معدن ایران با بیان اینکه جلسه کمیته زغال‌سنگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت در طول6 ماه سال جاری برگزار نشده است، عنوان کرد: هیچ آثاری از بسته حمایتی دولت در معادن زغال‌سنگ بخش خصوصی ندیدیم.

به گزارش اتاق خبر محمد مجتهدزاده گفت، با بیان اینکه متاسفانه هیچ اقدامی در زمینه حمایت از معادن زغال‌سنگ بخش خصوصی نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر معادن زغال وضعیت بحرانی دارند و نیروی انسانی این حوزه به دلیل عدم پرداخت حقوق انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند.در حال حاضر معادن زغال وضعیت بحرانی دارند و نیروی انسانی این حوزه به دلیل عدم پرداخت حقوق انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند.

  
او افزود: برخی از معادن زغال‌سنگ تعطیل شده‌اند و برخی که هنوز فعال هستند با ظرفیت پایین بهره‌برداری انجام می‌دهند. در حالی که ناتوانی مالی معدنکاران زغال‌سنگ میزان خطرات ایمنی را در معادن افزایش می‌دهد. 

رئیس کمیته زغال‌سنگ خانه معدن ایران با اشاره به بدهی سنگین ذوب‌آهن به معادن زغال نیز اظهار کرد: مصوبه وزارتخانه برای اصلاح قیمت خرید زغال همچنان عمل نشده است و در مقطع فعلی به دلیل همین بدقولی معدنکاران زغال با دلسردی بهره‌برداری را ادامه می‌دهند. چرا که علاوه بر اینکه مشکلات عدیده‌ای در نوع خرید و پرداخت قیمت زغال به وجود آمده، قیمت تمام شده زغال‌سنگ در اکثر سال‌های اخیر بیشتر از قیمت پایه فروش زغال در ایران بوده است. 

مجتهدزاده افزود: وزارت صنعت ابتدای سال قول مساعد داد که هر ماه و به صورت منظم جلسات کمیته زغال‌سنگ برگزار شود اما این در حد وعده ماند و الان نزدیک به 6 ماه است که جلسه‌ای در خصوص مشکلات زغال‌سنگ در وزارتخانه برگزار نشده است. 

این اظهارات در حالی است که سال گذشته معاونت معدنی وزارت صنعت از بسته حمایتی معادن زغال‌سنگ خبر داد و به تازگی اعلام کرد بسته حمایتی معادن زغال‌سنگ در خصوص ارتقای سطح ایمنی معادن زغال‌سنگ در کشور طراحی شده و قرار است در راستای آن یکسری تجهیزاتی که بیشتر در حوزه ایمنی خواهد بود را تهیه کنیم.

او همچنین گفت: وزارتخانه قرار است این تجهیزات لازم را در اختیار معادن زغال‌سنگ کشور قرار دهد و اولین قسمت از این برنامه که مربوط به اندازه‌گیری گاز در معادن زغال‌سنگ بود، با بهترین برنامه‌ریزی تهیه شده و با رعایت استاندارد‌های لازم بخش عمده‌ای از آنها توزیع هم شده است. در حالی که رئیس کمیته زغال‌سنگ خانه معدن ایران معتقد است آثاری از بسته حمایتی دولت در معادن زغال اصلا دیده نشده است و همچنان صنعت زغال در وضعیت بحرانی قرار دارد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید