Performancing Metrics

۱۶ خودرویی که تولیدشان از سال ۲۰۱۶ متوقف می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 303027
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 02:17
در این مقاله به معرفی ۱۶ خودرو مطرح می‌پردازیم که تولیدشان در سال ۲۰۱۶ متوقف می‌شود. همچنین در برخی موارد هم علل قطع تولید خودروها را مرور می‌کنیم.

اتاق خبر - بهترین خودروهای مدل‌ سال ۲۰۱۶ به زودی به خیابان‌ها می‌آیند. سواری‌ها، کراس‌اوورها، خودروهای شاسی‌بلند، مینی‌ون‌ها و کامیون‌هایی همانند هوندا سیویک، ولوو XC90 و شورولت کامارو از این دسته هستند. در این میان خودروهایی هم هستند که یا دوره‌شان به پایان رسیده یا به خاطر پایان عمر مفیدشان احتمالا باید نامشان را در میان خودروهایی که قرار نیست در ۲۰۱۶ تولیدشان ادامه یابد به خاطر بسپاریم.

پیش از اینکه این خودروها فراموش شوند بهتر است همه‌ی سواری‌ها، کراس‌اوورها، کامیون‌ها و ون‌هایی که دیگر در نمایشگاه‌های خودروی سال ۲۰۱۶ دیده نخواهند شد را در یک لیست به خاطر بسپاریم. در اینجا به نام ۱۶ خودرویی که در این لیست هستند اشاره می‌کنیم و هریک را اندکی بررسی خواهیم کرد.

 

شورولت اسپارک EV

2015 chevrolet spark ev 100533507 m 7a575 شورلت اسپارک

اسپارک EV یکی از بهترین خودروهای الکتریکی چند سال گذشته بود اما ساختار قدیمی و از طرفی محدودیت در زمینه‌ی فروش (فقط در بعضی ایالت‌ها به فروش می‌رسید.) تنها دو مورد از مشکلات فراوانی هستند که در مقابل ادامه‌ی تولید این خودرو قرار دارند. مشکل اصلی دیگر مربوط به خودروی جدید شورولت با نام بولت (Bolt) است که توانایی طی مسافت ماکزیمم ۲۰۰ کیلومتر را دارد و در نمایشگاه CES ماه ژانویه ارائه خواهد شد.

هوندا کراس‌تور

2013 honda crosstour 100387527 m a72f3 هوندا کراس تور

این خودرو به دلیل طراحی ضعیف بدنه در حالت بدون صندوق عقب و همچنین مسایل مربوط به عدم سازماندهی و دریافت مبلغ اضافی بابت هزینه‌ی حمل کالا خیلی زود از کانون توجهات خارج شد. البته ممکن بود این روند مسیر برعکس را می پیمود و این خودرو با موفقیت روبرو می‌شد. با این حال، برای رسیدن به موفقیت در سال جدید هوندا تصمیم گرفته است مدل سدان این خودرو را در سال ۲۰۱۶ روانه بازار کند.

هوندا آکورد هیبرید

2015 honda accord hybrid 100479465 m 0bbb5 هوندا آکورد هیبرید

ایده‌ی عالی هوندا این بود که با هیبریدی کردن خودروی آکورد و ایجاد یک خودروی نوین با سیستم انتقال قدرت بنزینی‌الکتریکی هوشمند بتواند این خودرو را به یک خودروی موفق بدل سازد. این خودرو با اینکه عنوان بهترین خودروی قابل خرید در سال ۲۰۱۴ را که از طرف Green Car Reports دریافت کرد اما تنها شمار اندکی از آن در بازارهای خودرویی به فروش رفت و با افزایش بی‌میلی خریداران به این خودرو، اکثر خودروها به بارگاه‌های تحویل خودرو باز گردانده شدند. البته مدل تازه‌ی آکورد در سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد که این خودرو دارای سیستم انتقال‌قدرت هیبریدی خواهد بود.

هوندا سیویک هیبرید

2014 honda civic hybrid 100455948 m 3cc8d هوندا سیویک

مدل‌های هیبریدی هوندا سیویک در یک بازه‌ی زمانی خاص بسیار خوب فروخته شدند. در آن زمان قیمت بنزین به نزدیک ۴ دلار در هر گالن رسیده بود. اما با کاهش تسهیلات دولتی در راستای تشویق مردم برای خرید خودروهای برقی، فروش این خودرو هم افت کرد. این خودروهای نسبت به خودروهای هاچبک هیبریدی هوندا CR-Z که همزمان با این خودرو معرفی شده بودند ضعیف‌تر بودند و هوندا در سال جدید تولید آنها را متوقف خواهد کرد.

اینفینیتی Q40

2015 infiniti q40 100473801 m 0d95d اینفینیتی کیو۴۰

کافی است نام خودرو را به Q تغییر دهید! این در واقع ایده‌ای بود که احتمالا به ذهن سازندگان اینفینیتی برای حفظ روند فروش خودروهای سابق خود با نام G37‌ رسیده باشد. اکنون خودروی Q40 یک مدل جدید محسوب می‌شود که امسال تولید شده بود.این خودرو از این نظر همانند خودروی کیا بورگو است که در واقع همان خودروی ماهاوی بود و در ایالات متحده با نام بورگو به فروش رسیده بود.

جگوار XK

2015 jaguar xk 100463409 m 4a912جگوار ایکس

در این مورد نکته‌ی قابل توجهی وجود ندارد و تنها باید گفت که این خودرو با مدل F-Type که کوچکتر و گران‌تر از این مدل است جایگزین خواهد شد.

لند رور LR2

2013 land rover lr2 100413146 m 4ad85 لند روور

این خودرو جانشین خودروی نه چندان محبوب فری‌لندر شده بود. اما LR2 موفقیت چندانی در بازار شاسی‌بلندها به دست نیاورد. در سال آینده مدل جدید این خودرو با نام دیسکاوری اسپورت به بازار خواهد آمد که آنطور که از نامش پیداست دارندگان آن هر موقع که اراده کنند می‌توانند یک سفر اکتشافی به افریقای سیاه را با آن تجربه کنند!

مزدا ۵ 

2015 mazda mazda5 4 door wagon auto sport side exterior viewمزدا ۵

مینی‌ون‌های بیش از ۷ نفر ظرفیت مزدا نه کاملا جادار بودند و نه کاملا حالت اسپورت به خود گرفته بود و از طرفی شایعاتی در مورد عدم تست اطمینان مطلوب این خودرو باعث سردی خریداران نسبت به این مدل شد. به هر حال مدل بهتر و کاربردی‌تر این خودرو در سال ۲۰۱۶ با نام CX-9 ایده‌ی بهتری نسبت به این خودرو خواهد بود.

مرسدس بنز SLS AMG

2015 mercedes benz sls amg gt 100446676 m 76eb0 مرسدس اس ال اس

این خودرو با مدل ارزان‌تر خود با نام AMG GT جایگزین خواهد شد و خیال طرفداران این مدل را از بابت دسترسی به مدل‌های ۲۰۱۶ آن آسوده خواهد ساخت.

مینی‌کوپه و رودستر

2015 mini cooper coupe 2 door angular front exterior view مینی کوپر

این خودرو قرار بود که در مسیر مدل هاچبک کوپر حرکت کند، اما در این راه ناکام ماند. نسخه‌ی مینی در واقع نسخه‌ای دودر و کوچکتر و در عین حال شکست‌خورده از همان خودروی هاچبک بود. اگر بخواهیم شفاف‌تر باشیم باید بگوییم که هردوی این خودروها صرفا تولیدات متعارفی بودند که کومپانی برای پر کردن خط تولید خود روانه‌ی بازار ساخته بود و خودروهای خیلی خاصی به نظر نمی‌رسیدند.

نیسان روگ سلکت

2015 nissan rogue select fwd 4 door s side exterior view نیسان روگ

نیسان برای سال ۲۰۱۵ یک مدل جدید از خودروی روگ (Rogue) را معرفی کرده بود اما از طرفی تولید مدل قدیمی‌تر روگ را هم ادامه داده بود. به هرحال در سال آینده دیگر این مدل تولید نخواهد شد.

نیسان اکسترا

2015 nissan xterra 100473982 m 8d5e3 نیسان اکسترا

در مورد این خودروی قطع تولید شده نمی‌توان نظر قطعی داد. چون به نظر می‌رسد جیپ رانگلر تولید شده هم از نوع هاردتاپ (خودرویی که بین پنجره‌های جلو و عقب آن پایه یا میله وجود ندارد و سقف آن فقط در جلو و عقب به بدنه وصل است.) نمی‌تواند همه‌ی جذابیت‌های لازم را داشته باشد. اما نسخه‌ی ضعیف از بروزرسانی این خودرو که تا امسال هم تولید می‌شد، با عملکرد جاده‌ای ضعیف و همچنین طراحی کابین ضعیف در واقع همه‌ی زحمت کشیده شده برای طراحی آن را تباه کرد.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

 918 2 6f60b پورشه

پورشه ۹۱۸ اسپایدر و اینفینیتی Q40 از نظر اینکه هر دو مدل‌های یک ساله ساخته شده در ۲۰۱۵ بودند شبیه هستند. این خودرو با اینکه چهار نفره است اما واقعیت این بود که دو سرنشین اضافه نمی‌توانستند راحت در عقب آن بنشینند، مگر اینکه بدنشان هم‌اندازه‌ی بسته‌ی توربوشارژر یا باتری‌های هیبریدی می‌بود!

سایون ایکس‌بی

2015 scion xb 100493711 m 4ae9e سایون ایکس بی

این مدل از خودروی هاچبک سایون با نام xB برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ساخته شده بود. اما با پیدایش نسل دوم از خودروی xB که برای بازار داخلی ژاپن در نظر گرفته شده بود، رفته رفته روند فروش و محبوبیت آن با افت روبرو شد. نسل دوم از نظر اندازه و کارکرد در واقع نسخه‌ی کمی کم‌حجم‌ترشده در گوشه‌ها از خودروی PT کروزر کرایسلر بود.

سایون آی‌کیو

2015 scion iq 100477640 m fc777 سایون آی کیو

این خودرو یک خودروی شهری بود که در سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار معرفی شد. کم‌مصرف بودن خودرو از ویژگی‌های مثبت این مدل بود. سایون امروزه سعی دارد با فروش خودروهای خود با برندهای شرکت‌های دیگر همچون مزدا، سوبارو و پونتیاک‌ویبه مقبولیت خود را دوباره به دست آورد.

تویوتا ونزا

2015 toyota venza 100474613 m e7f92 تویوتا ونزا

این خودروی چهارسیلندر به عقیده‌ی نویسنده‌ی مقاله می‌تواند در یک مسافرت تعطیلات آخر هفته‌ای به اندازه‌ی یک خودروی تفریحی وینیبگو (نام تجاری دسته‌ای از اتومبیل‌های تفریحی دارای محل خواب و یخچال و...) در سواحل کالیفرنیا مهیج باشد. خودروی جدیدی که قرار است جانشین این خودرو شود با نام new RAV4 خواهد بود.

منبع: زومیت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید