Performancing Metrics

محدودیتی برای تامین ماده اولیه کارگاه های مصنوعات سنگی وجود ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 303104
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 14:26
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: هیچ گونه محدودیتی برای اعطای سنگ مرمر به افراد واجد شریاط و فعال در عرصه مصنوعات سنگی در استان به ویژه شهرستان قروه وجود ندارد.

 اتاق خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستاندر خصوص نبود مواد اولیه برای کارگاه های مصنوعات سنگی در این استان، گفت: تعداد کارگاه های تولید انواع مصنوعات سنگی در چند سال گذشته در قروه و سریش آباد به دو یا سه کارگاه محدود می شد که در سال جاری این میزان به ۲۸ کارگاه افزایش یافته است وهم اکنون ۱۱۸نفر هم در آن مشغول به کار هستند.

  وی مهمترین مشکل کارگاه های مصنوعات سنگی را در نبود مواد اولیه خواند  مهمترین مشکل کارگاه های مصنوعات سنگی را در گذشته نبود مواد اولیه خواند و عنوان کرد: سال گذشته در بازدیدی که از کارگاه های مصنوعات سنگی سریش آباد داشتم از نزدیک با مشکلات آنها به ویژه در ارتباط با تامین ماده اولیه آشنا و تامین آن را تضمین کرده و به آنها در این رابطه اطمینان خاطر دادم.

وی ادامه داد: با درخواست خروج ۲۰ هزار تن سنگ از سوی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثردر قروه به شرط تامین سنگ کارگاه های مصنوعات سنگی واقع در استان کردستان موافقت شد و همین مسئله منجر به حل مشکل تامین سنگ این کارگاه ها و افزایش تعداد آنها شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: لیست افرادی که در عرصه تولید مصنوعات سنگی در استان  فعالیت می کنند به این شرکت ارسال کردیم تا سنگ مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند.

دره وزمی  با بیان اینکه قروه معدن بهترین سنگ های مرمر ایران و به جرات می توان گفت دنیاست، بیان کرد: شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثریکی از مجموعه های معدنی برتر کشور است که سنگ مرمر را با قیمت مناسبی در اختیار کارگاه های مصنوعات سنگی استان قرار می دهد و در این رابطه هم اعلام کردند هیچ محدودیتی ندارند.

جلوگیری از خام فروشی تولیدات معدنی در اولویت قرار دارد

وی جلوگیری از خام فروشی معادن استان را  یکی از شعارهای کاری خود و از اولویت های  این سازمان ذکر و اضافه کرد: معادن را همواره به شرط فرآوری به متقاضیان واگذار می کنیم و از این طریق هم به دنبال ایجاد اشتغال هستیم.

وی افزود: هرکدام از فعالان عرصه تولید مصنوعات سنگی اگر بدون معرفی نامه سازمان صنعت، معدن وتجارت برای تهیه سنگ مراجعه کنند بی شک سنگی به آنها تحویل داده نخواهد شد و به همین دلیل لازم است که در این زمینه هماهنگی های لازم صورت گیرد.

وی علت مسئله مذکو را ممانعت از ایجاد دلال بازی و واسطه گری ذکر کرد و افزود: به ضرس قاطع اعلام می کنم به هر فردی که  در استان در عرصه تولید مصنوعات سنگی مشغول به کار است با مراجعه به سازمان و ادارات زیرمجموعه در شهرستان ها و دریافت حواله، بدون هیچ محدودیتی سنگ اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه آیا به متقاضیان هر میزانی که درخواست کنند سنگ داده می شود؟، بیان کرد: از آنجا که مصرف ماهانه اکثر کارگاه های موجود در استان ۱۰ تا ۲۰ هزار تن است لذا قطعا بیش از این میزان دراختیار آنها قرار داده نخواهد شد.

دره وزمی با اشاره به اینکه به اندازه تولید و ظرفیت کارگاه ها، سنگ در اختیارشان قرار داده می شود، اظهارداشت: درخواست های مبنی بر تامین ۱۵۰ هزار تن سنگ هم از شرکت کوثر توسط تعدادی از کارگاه های استان شده ولی قطعا به این درخواست ها پاسخ مثبت داده نخواهد شد و تنها براساس ظرفیت تولید به آنها سنگ داده خواهد شد.

راه اندازی ناحیه صنعتی مصنوعات سنگی قروه تا پایان سال ۹۵

وی به اجرای طرح احداث ناحیه صنعتی ویژه کارگاه های تولید انواع مصنوعات سنگی در قروه اشاره کرد و گفت: این طرح در شورای برنامه ریزی استان کردستان به تصویب رسیده و مکان احداث آن هم مشخص شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون هم این طرح در مرحله تایید و اخذ استعلام از دستگاه های خدمت رسان است که تا هفته آینده پاسخ استعلامات داده می شود و به محض موافقت این دستگاه ها کار اجرایی را آغاز می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: برای ساخت و تجهیز کارگاه ها در این ناحیه صنعتی هم با صندوق کارآفرینی امید وارد مذاکره شده ایم تا تسهیلات مورد نیاز را با بهره چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار دهند.

دره وزمی اعلام کرد: تاپایان امسال بحث مربوط به تملک زمین این ناحیه صنعتی که در محدوده قروه و سریش آباد واقع است، انجام می شود و تا پایان سال ۹۵ هم به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی احداث کارگاه و تجهیز آن، ساخت مصنوعات و بازاریابی و فروش محصولات را لازمه ایجاد اشتغال پایدار در این ناحیه صنعتی خواند و افزود: احداث نمایشگاه دائمی مصنوعات سنگی استان از دیگر برنامه هایی است که در راستای بازاریابی و فروش تولیدات کارگاه های مصنوعات سنگی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ معدن سنگ مرمر در شهرستان قروه، یک معدن در بیجار و سه معدن هم در شهرستان دهگلان وجود دارد، اعلام کرد: میزان ذخیره قطعی کل این معادن ۷۱۴ هزار تن است و میزان استخراج اسمی آنها برطبق پروانه ۲۴ هزار تن در سال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت های معدنی در این استان، افزود: انتظار می رود که در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دولت و همچنین بخش خصوصی زمینه برای بهره برداری مناسب از ظرفیت های معدنی استان کردستان صورت گیرد که در صورت تحقق این مهم فرصت های بهتری برای ایجاد فرصت های شغلی در استان فراهم می شود.

کردستان چندی قبل در گزارشی از کارگاه های مصنوعات سنگی به بیان مشکلات و درد دلهای آنها پرداخت و که حال رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تلاش برای رفع این دغدغه ها و همچنین تامین مواد اولیه آنها خبر می دهد.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید