Performancing Metrics

انتقاد حجتی از بی‌تعهدی بانک‌ها به بخش کشاورزی | اتاق خبر
کد خبر: 303176
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 15:35
وزیر جهاد کشاورزی نسبت به اینکه برای اعطای تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی، همه فشار روی بانک کشاورزی است و بقیه بانک‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند،‌ انتقاد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی نسبت به اینکه برای اعطای تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی، همه فشار روی بانک کشاورزی است و بقیه بانک‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند،‌ انتقاد کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، محمود حجتی امروز - شنبه - در نشست معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی با معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: برای اعطای تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی همه فشار روی بانک کشاورزی است و بقیه بانک‌ها به تعهداتشان آن طور که باید عمل نمی‌کنند، این در حالی است که بخش کشاورزی سهم بالایی در تولید ناخالص ملی، اشتغال و غیره دارد.

وی افزود: بازده سرمایه در بخش کشاورزی پایین است در حالی که در همه دنیا بیشتر از دیگر بخش‌ها به بخش کشاورزی توجه می‌کنند اما در ایران آنطور که باید به این بخش توجه نمی‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی‌ دیگر از مشکلات موجود در بخش کشاورزی این است که در بسیاری از کشورهای دنیا 70 درصد کشت‌شان از طریق دیم است در حالی که 90 درصد تولیدات کشاورزی ایران آبی بوده و با هزینه‌های بسیار بالا صورت می‌گیرد که سبب می‌شود نتوانیم با دنیا رقابت کنیم.

حجتی تصریح کرد: مظلوم‌ترین کشاورزان، کشاورزان ایرانی هستند، چرا که با زحمت و مشقات زیادی به تولید می‌پردازند این در حالی است که هرجا کمبودی به وجود می‌آید آن را به گردن کشاورزان می‌اندازیم و آنها را به مصرف بیش از حد از آب متهم می‌کنیم در حالی که ثابت شده هرجا از آنها حمایتی صورت گرفته، خلاقیت بسیاری از خودشان نشان داده‌اند.

وی با تقدیر از دولت برای در اختیار قرار دادن 10 میلیارد دلار منابع اعتباری برای اصلاح زیرساخت‌های آب و خاک کشور گفت: وزرات جهاد کشاورزی عملکرد قابل قبولی علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری در زمینه‌ آبیاری تحت فشار داشته است، چرا که تا پایان سال 1392 کمتر از 30 هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده بود که در پایان سال گذشته به بیش از 160 هزار هکتار رسید و امسال هم تاکنون بیش از 50 هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید