Performancing Metrics

وقوع سیل پاراگوئه را در وضعیت هشدار قرار داد | اتاق خبر
کد خبر: 303206
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 15:35
رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که رئیس جمهور پاراگوئه در پس وقوع سیل در پایتخت و 6 ایالت این کشور به مدت 90 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که رئیس جمهور پاراگوئه در پس وقوع سیل در پایتخت و 6 ایالت این کشور به مدت 90 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از فارس، «هوراسیو کارتس» رئیس جمهور پاراگوئه روز گذشته به دلیل وقوع سیل در «آسونسیون» پایتخت پاراگوئه و همچنین 6 ایالت دیگر این کشور همچون «کونسپسیون»، «سن پدرو»، «میسیونس»، «نئمبوکو»، «آمامبای» و «پریزیدنته هایس»، به مدت 90 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.

رئیس جمهور پاراگوئه همچنین با طرح اختصاص 3.4 میلیون دلار از بودجه سالانه دولت به قربانیان این بلای طبیعی موافقت کرد.

طبق گزارش‌های دریافتی از رسانه‌های محلی پاراگوئه این مبلغ صرف مقابله با اثرات جدی و موقتی ناشی از سیل و خرابی‌های ناشی از وقوع سیل در بخش‌های گوناگون این کشور خواهد شد.

علاوه بر این دولت، مقامات ملی ایالتی و شهرداری‌های این کشور را برای ارائه خدمات و در اختیار قرار دادن منابع و موارد مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای اولیه و قربانیان این بلای طبیعی در ایالات مذکور و شهرداری‌های شهر «آسونسیون» فراخوانده است.

طبق گزارش‌های مقامات دولتی پاراگوئه طی گزارشی از خسارات ناشی از وقوع سیل در این کشور اعلام کردند که بالا آمدن و سرازیری آب رودخانه در «آسونسیون» به تنهایی خسارات بسیاری را به این منطقه وارد کرده است.

دولت پاراگوئه این کشور را به مدت 90 روز در وضعیت هشدار قرار داد.

از بین 60 هزار آواره ناشی از وقوع سیل در این کشور، 35 هزار نفر از آن‌ها با بالا آمدن سطح آب رودخانه از خانه‌های خود آواره شدند در حالی که تتمه این آوارگان کسانی هستند که پس از وقوع سیل سال گذشته از خانه‌های خود آواره شده بودند؛ سال گذشته بالا آمدن سطح آب رودخانه تا 6 متر موجب وقوع سیل و بی‌خانمانی 85 هزار نفر از مردم این کشور شد.

به طور معمول در هر 10سال یک بار در پاراگوئه سیل می‌آید اما طی دو سال گذشته حجم آب رودخانه 3 بار به نقطه بحرانی بیش از 5.5 متر رسیده است.

گسترش اعتراض مردمی

چندی پیش نیز آوارگان و قربانیان وقوع سیل در پاراگوئه در حالی که با شلیک گلوله‌های پلاستیکی اعتراضات خود را به گوش دولت می‌رساندند، به خیابان‌ها آمدند؛ نیروهای ضد شورش پاراگوئه نیز به سمت آن‌ها شلیک کردند.

دامنه اعتراضات مردمی در مقابل ساختمان «دبیرخانه موقعیت‌های اضطراری ملی پاراگوئه» واقع در «آسونسیون» گسترش یافت؛ مردم و آوارگانی که بیش از همه از عواقب وقوع سیل در این کشور متضرر شده‌اند خواستار استعفای «خواکین روآ» رئیس این دبیرخانه شدند.

«ماریا گارسیا» هماهنگ کننده کل انجمن محلی موسوم به «اکو بانیادوس» در این‌باره گفت: دلیل اصلی حضور ما در خیابان‌ها درخواست کمک از دولت است؛ تعجب آور است که ما تنها برای احقاق حقوق خود به خیابان‌ها آمده‌ایم اما با واکنش جدی و سرکوب دولت مواجه شده‌ایم، ما آوارگان و کسانی هستیم که بیش از دیگران از عواقب ناشی از وقوع سیل در کشور متضرر شده‌ایم.

آوارگان و مردم متضرر از وقوع سیل در پاراگوئه در بخشی از اعتراضات خود اعلام کردند که آن‌ها حتی از حداقل شرایط مناسب زیستی برخوردار نیستند.

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید