Performancing Metrics

بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس طبق مصبوبه شورای عالی رفاه | اتاق خبر
کد خبر: 303235
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 23:02
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس طبق مصبوبه شورای عالی رفاه خبر داد و گفت: هم اکنون طرح‌های مختلفی در حوزه کودکان و زنان سرپرست خانوار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزرای فارس، شهیندخت مولاوردی در مراسم رونمایی از اثر نهاد ملی حمایت از کودک که عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی، فاطمه دانشور و علی صابری (از اعضای شورای شهر تهران) و ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد،‌ اظهار داشت: موضوع توجه به کودک در تمام دنیا بحث مهی است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه در قوانین مختلف اعم از کنوانسیون‌ها و سازمان ملل به اهمیت کودک اشاره شده است افزود: اسلام نیز دیدگاه ویژه‌ای به کودکان داشته اما با همه این موارد جایگاه کودک متزلزل و فاصله زیادی با آن جایگاه واقعی داریم.

مولاوردی با بیان اینکه حدود 40 سازمان و دستگاه در زمینه حمایت از کودک، برنامه دارند و بودجه دریافت می‌کنند گفت: قطعا مشکل ساختاری در این زمینه نداریم و باید مشکل را در جای دیگر جستجو کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: در بحث آسیب‌ها نیز 17 دستگاه، نهاد و سازمان برنامه اجرا می‌کنند اما علی‌رغم این تعداد سازمان و دستگاه متاسفانه اثر بخشی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز یکی از دستگاه‌های فعال در کنوانسیون حقوق کودک محسوب می‌شود گفت: این معاونت وظیفه هماهنگ کنندگی بین دستگاه‌ها را به عهده دارد.

مولاوردی با اشاره به فعالیت ستاد ملی زنان و خانواده خاطر نشان کرد: ریاست این ستاد بر اساس مصوب شورای انقلاب فرهنگی به عهده رئیس جمهور است و 8 وزیر عضو این ستاد هستند و مصوبات آن قابل اجرا است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به مصوبه شورای عالی رفاه در خصوص بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس گفت:این مصوبه به تصویب رسید و هم اکنون در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته در دولت یازدهم اقدامات خوبی در حوزه اجتماعی صورت گرفته است و بایستی متولی خاصی برای این حوزه برگزیده شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید