Performancing Metrics

نانو داروهای گیاهی‌ تولیدی در استان یزد به ثبت جهانی رسید | اتاق خبر
کد خبر: 303247
تاریخ انتشار: 29 آذر 1394 - 00:26
عضو گروه شبیه‌سازی پژوهشکده پوشش‌های نانوساختار دانشگاه پیام نور یزد گفت: نانو داروهای گیاهی، عوارض داروهای شیمیایی را ندارد و خوشبختانه در استان به تولید رسیده‌ و چند مورد آن نیز ثبت جهانی شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، امین نظارات در حاشیه بازدید خبرنگاران عضو بسیج رسانه استان یزد از پژوهشکده پوشش‌های نانوساختار دانشگاه پیام‌نور استان یزد اظهار داشت: به دنبال کاربردی کردن علوم در زندگی مردم هستیم و تلاش شده با استفاده از دانش نانو، نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه یزد از استان‌های صنعت‌خیز کشور است و این صنایع اغلب درگیر مسائل روزمره خود بوده و کمتر فرصت پیدا می‌کنند تا به استفاده از علوم روز در تولیدات خود بپردازند، افزود: این پژوهشکده اقدامات بسیاری در حوزه صنعت انجام داده است.

نظارات عنوان کرد: به عنوان نمونه در صنایع آلومینیوم سازی آلیاژی را آماده کرده‌ایم که برای صنایع بسیار پرکاربرد است و اکنون با هزینه‌های بسیار تهیه می‌شود اما به تولید رساندن آن نیازمند حمایت مسئولان است.

عضو گروه شبیه‌سازی پژوهشکده پوشش‌های نانوساختار دانشگاه پیام نور یزد تصریح کرد: این درخواست‌ها باید تبدیل به خواسته مردمی و ملی شود تا بتوانیم علم را به ثروت تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تحصیلکردگان استان را جذب این پژوهشکده‌ها کنیم زیرا فرار مغزها فقط فرار از کشور نیست حتی فرار معزها و تحصیلکردگان از استان را نیز شامل می‌شود.

نظارات تصریح کرد: اگر بتوانیم یافته‌های دانشمندان و پژوهشگران نانو را به تولید برسانیم، می‌توانیم در جذب افراد تحصیلکرده در این حوزه موفق عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نانو داروهای گیاهی بیان کرد: نانو داروهای گیاهی، عوارض داروهای شیمیایی را ندارد و خوشبختانه در استان به تولید رسیده‌ و چند مورد آن نیز ثبت جهانی شده است.

نظارات خاطرنشان کرد: محصولات بسیاری توسط هیئت علمی و پژوهشکده پوشش‌های نانوساختار دانشگاه پیام نور یزد ساخته می‌شود اما نیازمند اجرایی شدن و رسیدن به تولید است تا بتوانیم این علم را در خدمت بشر به کار بگیریم.

وی بیان کرد: در این پژوهشکده نگاه فقط به یک رشته خاص نیست بلکه نگاه ما بین‌رشته‌ای است و علم پزشکی، شیمی، فیزیک، مکانیک و ... همه در این پژوهش‌ها دخیل هستند و فعالیت می‌کنند.

نظارات تصریح کرد: دانشگاه‌های نسل سوم، باید بتوانند آموزش و پژوهش را به ثروت تبدیل کنند و تلاش شده این پژوهشکده، تقاضامحور باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای و تقاضاهای استان در حوزه‌های مختلف باشد.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند نیروهایی را در تخصص‌هایی پرورش دهند که نیازهای جامعه را برطرف کنند تا علم بتواند به خدمت بشر درآید.

نظارات اظهار امیدواری کرد: در سال 95 این پژوهشکده بتواند دانشجو جذب کند نه اینکه از دانشگاه‌های دیگر اقدام به جذب افراد تحصیلکرده کند.

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم خودمان به متخصصان آموزش دهیم و از ظرفیت محققان شیمی، فیزیک، عمران، زمین‌شناسی و ... استفاده کنیم و تلاش کنیم در شرایطی مانند شرایط تحریم، نرم‌افزارهای شبیه‌سازی را خودمان اجرایی کنیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید