Performancing Metrics

عربستان زیر پای «عبدربه منصور هادی» را خالی کرد | اتاق خبر
کد خبر: 303253
تاریخ انتشار: 28 آذر 1394 - 21:24
یک منبع آگاه در محل مذاکرات صلح یمن در سوئیس خبر داد که عربستان به هیأت هادی اعلام کرده تعهدی نسبت به توافق احتمالی آنها و هیأت میهنی یمن نخواهد داشت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که تا دیروز نمایندگان عربستان در محل مذاکرات گروه‌های درگیر یمنی در دهکده «بی‌ین» به خاطر فشار آوردن به نمایندگان انصارالله و بر هم زدن برنامه زمان‌بندی نشست‌ها در سوئیس مشهور شده بودند، حالا گویا سعودی ها برای هم‌پیمانان یمنی خود هم ساز ناکوک می‌زنند.

نماینده عربستان در گفت‌وگوهای صلح یمن، به نمایندگان «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن گفته‌اند که ریاض حتی به توافقی که نمایندگان هادی زیر آن را امضاء کنند هم پایبند نخواهد بود.

این اقدام عربستان بر عملکرد تیم هادی تأثیر منفی گذاشته و منجر به خروج مذاکره کنندگان هیأت هادی از نشست مربوط به بررسی «توقف درگیری‌ها» شده و آنها مطمئن شده‌اند که در این مذاکرات قدرت تصمیم گیری نخواهند داشت.

همین مسأله به ایجاد شکاف و درگیری در میان اعضای هیأت مذاکره کننده هادی منجر شده است و برخی از آنها گمان می‌کنند به مهره‌های عربستان برای سرپوش گذاشتن بر مسأله تجاوز به یمن تبدیل شده‌اند که در صورت نیاز کنار گذاشته خواهند شد.

هیأت میهنی یمن (انصار الله و کنگره مردمی) اعلام کرده که در جلسه صبحگاهی تأکید شده مسأله زندانیان باید به بعد از بررسی آتش‌بس و رفع تحریم‌ها و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به خاک یمن موکول شود و زندانیان باید از سوی همه گروه‌ها آزاد شوند.

از سوی دیگر گام‌های مثبتی که از سوی انصار الله و کنگره مردمی برداشته شده سازمان ملل وسفرای کشورهای خارجی یمن که در حاشیه این مذاکرات حضور دارند را به لزوم جلوگیری از شکست مذاکرات مجاب کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید