Performancing Metrics

تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی در قزوین به بخش خصوصی واگذار شود | اتاق خبر
کد خبر: 303285
تاریخ انتشار: 29 آذر 1394 - 06:55
استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: منابع دولتی جوابگوی نیازهای کنونی طرح هانیست و مدیران استان موظفند به سرعت نسبت به شناسایی پروژه های عمرانی نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی برای تکمیل آن اقدام کنند.

اتاق خبر: استاندار قزوین گفت: منابع دولتی جوابگوی نیازهای کنونی طرح هانیست و مدیران استان موظفند به سرعت نسبت به شناسایی پروژه های عمرانی نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی برای تکمیل آن اقدام کنند.

بنابراین گزارش فریدون همتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که شنبه شب در استانداری برگزار شد اظهار داشت: شرایط مالی کشور حتی اگر قیمت نفت بهتر شود مناسب نیست و دولت قادر نخواهد بود بسیاری از پروژه های عمرانی را به پایان برساند و تنها راه تکمیل آنها واگذاری به بخش خصوصی است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در شرایطی که قیمت نفت هر روز با سیاسی کاری در حال کاهش است و بزودی دیگر هزینه استخراج آن را هم تامین نخواهد کرد نباید به درآمدهای نفتی اتکا کنیم و امیدوار باشیم دولت به تنهایی طرح ها را تکمیل کند.

همتی یادآورشد: جهت گیری بودجه ای دولت هم نشان می دهد در شرایط کنونی و آینده باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم تا فعالیتهای اقتصادی و عمرانی به سرانجام برسد.

دولتی بودن پروژه ها مشکل ساز است

استاندار قزوین گفت: تا زمانی که پروژه های عمرانی دولتی است همچنان مشکل داریم و باید از تجربه کشورهای موفق در این زمینه استفاده کرده و همه پروژه ها را به مردم واگذار کنیم تا طرح ها تکمیل شود.

وی بیان کرد: امروز دیگر اجرای طرح های عمرانی توسط دولت مفهوم ندارد و اگر نتوانیم سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای تکمیل طرح ها جذب کنیم آینده نگران کننده ای خواهیم داشت.

ملاک ارزیابی مدیران/ واگذاری طرح هاست

همتی افزود: امروز به مدیرانی که دچار روزمرگی هستند و بخواهند مانند گذشته کار کنند نیازی نداریم و دنبال مسئولان شجاع و  ریسک پذیر هستیم که بتوانند پروژه های دستگاه خود را برای واگذاری شناسایی کنند تا هم تصدی گری دولت کاهش یابد و هم طرح ها با سرعت بیشتری تکمیل شود.

استاندار تصریح کرد: از این پس ملاک ارزیابی مدیران در استان تعداد پروژه های واگذار شده به بخش خصوصی وتسریع در بهره برداری آنهاست و در کنار آن از ابزارهای تشویقی و پاداش برای مدیران و اختصاص اعتبارات بیشتر با اولویت به دستگاه مربوط هم استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: مدیرانی که نتوانند با سیاست کنونی خود را هماهنگ کنند و وفق دهند قابل دفاع نیستند و از مسئولان استان انتظار داریم برای چابک سازی دستگاه خود با جسارت و شجاعت اقدام کنند.

۱۰ پروژه به جای ۱۰۰ پروژه

وی اضافه کرد:به جای اجرای ۱۰۰ پروژه بهتر است ۱۰ پروزه را اجرا و تکمیل کنیم و پس از افتتاح سراغ طرح های جدید برویم لذا در حال حاضر اولویت با واگذاری طرحهای نیمه تمام برای تکمیل به بخش خصوصی است و مدیران یک هفته فرصت دارند طرح های قابل واگذاری را شناسایی و برای جلب مشارکت بخش خصوصی اقدام کنند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید