Performancing Metrics

لزوم مدیریت والدین بر تماشای تلویزیون کودکان | اتاق خبر
کد خبر: 303346
تاریخ انتشار: 29 آذر 1394 - 12:49
یک روان‌پزشک مطرح کرد:
والدین باید هنرمند باشند و طریقه درست استفاده کردن از تلویزیون را به کودکان بیاموزند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا،شهزاد مزدارانی گفت:درباره نگاه کودکان به برنامه‌های تلویزیون گفت: به طور کلی دیدن برنامه‌های تلویزیون برای کوکان خوب است، اما باید به نوع برنامه‌ها نیز توجه داشت.به طور کلی دیدن برنامه‌های تلویزیون برای کوکان خوب است، اما باید به نوع برنامه‌ها نیز توجه داشت.

 

وی افزود: والدین باید هنرمند باشند و طریقه درست استفاده کردن از تلویزیون را به کودکان بیاموزند و استفاده از برنامه‌های تلویزیون برای کودکان طوری نباشد که تمام وقت آنها را بگیرد یا او را به تلویزیون وابسته کند.

 

این روان پزشک بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری، تصریح کرد: نباید والدین برای جلوگیری از شیطنت فرزندان مدام آنها را به نگاه کردن به تلویزیون تشویق کنند؛ والدین باید با توجه به علاقه و سن فرزندان در طول روز برنامه‌های مفید را برای فرزندان انتخاب کنند و فرزندان را به انجام وظایف و تکالیف شخصی‌شان و نیز در انجام کارهای خانه ترغیب کنند.

 

وی افزود: کودکان فقط برنامه کودک را نگاه نمی‌کنند و برنامه‌هایی که شرایط سنی آنها اقتضا نمی‌کند هم تماشا می‌کنند و در برخی موارد شاهد هستیم بچه‌ها به والدین‌ها یاد می‌دهند که چه کانال‌هایی را نگاه کنند که این نشانه سوء مدیریت والدین است.

 

مزدارانی با بیان اینکه عدم آموزش درست به کودکان در مدیریت تماشای برنامه‌های تلویزیون بزرگ‌ترین معضل است، اظهار کرد: این بی‌نظمی در مدیریت مشاهده برنامه‌های تلویزیون از نظر درسی نیز به دانش‌آموزان آسیب می‌زند.

 

وی نادیده گرفتن وظایف شخصی، بی‌مسئولیتی، راحت‌طلبی، اتلاف وقت، نداشتن برنامه و عدم تلاش را از آسیب‌های نسل دانش‌آموز امروز دانست و افزود: متاسفانه برخی‌ها خوشبختی را در کار کمتر و راحتی بیشتر می‌دانند؛ در حالی که تلاش و کوشش، علم جویی و دوری از تنبلی و راحت‌طلبی خوشبختی واقعی و ارزش است.

 

وی با تاکید بر اینکه تهیه کنندگان از کارشناسان تربیتی آموزشی و کارشناسان فرهنگی در تهیه و زمان پخش برنامه‌ها بهره بگیرند، افزود: چه خوب است تهیه کنندگان تلویزیون بعد از تهیه برنامه‌شان بگویند که این برنامه برای کدام قشر از جامعه مفید است و افراد برنامه‌های مفید برای روند زندگی‌شان را تماشا کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید