Performancing Metrics

روس‌ها نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی در بندرعباس می‌سازند | اتاق خبر
کد خبر: 303350
تاریخ انتشار: 29 آذر 1394 - 12:35
بر اساس توافق ایران و روسیه، روس‌ها نیروگاهی به ظرفیت 1400 مگاوات همراه با سیستم آب‌شیرین‌کن در بندرعباس احداث می‌کنند.

بر اساس توافق ایران و روسیه، روس‌ها نیروگاهی به ظرفیت 1400 مگاوات همراه با سیستم آب‌شیرین‌کن در بندرعباس احداث می‌کنند

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی  از امضای سه تفاهمنامه با روسیه خبر داد و گفت: براساس یکی از این توافقات قرار است که روس‌ها نیروگاه حرارتی به ظرفیت 1400 مگاوات همراه با سیستم آب‌شیرین‌کن در بندرعباس احداث کنند

هوشنگ فلاحتیان با بیان اینکه این نیروگاه قابلیت شیرین‌سازی 200 هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز برای بندرعباس را دارد، اظهار کرد: راندمان این نیروگاه بالای 40 درصد است.

وی درخصوص تامین منابع مالی این طرح گفت: قرار بر این است که این طرح با تامین مالی از سوی فاینانس روسیه به صورت کلید در دست و با رعایت مقررات ساخت داخل انجام شود

فلاحتیان درباره شرکتی که از طرف روس‌ها مسئولیت اجرای پروژه نیروگاه بندرعباس را برعهده دارد گفت: مسئولیت اصلی این طرح بر عهده شرکت تکنوپروم اکسپورت است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درخصوص پروژه دوم مورد توافق ایران و روسیه تاکید کرد: براساس این تفاهمنامه بحث سنکرون کردن شبکه برق ایران و روسیه به امضا رسیده است و قرار بر این است که در مرحله اول از مسیر آذربایجان این اتصال ایجاد شود

فلاحتیان ادامه داد: در مراحل بعدی قرار است که شبکه برق ایران از مسیر ارمنستان، گرجستان و ترکیه به روسیه برسد به طوری که از این راه امکان مبادلات برقی ایجاد شود.

وی درخصوص پروژه سوم این تفاهمنامه اظهار کرد: قرار بر این شده که روسیه مطالعات مربوط به آب‌های ژرف در مناطق شرقی و فلات مرکزی ایران را انجام دهد.

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در توزیع آب‌های ژرف گفت: آب‌هایی که در عمق بیش از 1000 متری در مناطق کویری ایران قرار دارند را آب‌های ژرف می‌نامند و با توجه به اینکه روسیه دارای یک تکنولوژی برای شناسایی این نوع آب است لذا در این تفاهمنامه انجام مطالعات میدانی توسط روسیه با خط اعتباری کشور در نظر گرفته شده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید