Performancing Metrics

معضل بیکاری گریبان کولبرها را هم گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 303354
تاریخ انتشار: 29 آذر 1394 - 11:26
انتقاد نایب رئیس اتاق اصناف روانسر از تعطیلی بازارچه ها:
نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان روانسر (استان کرمانشاه) گفت: بیکاری کولبرها به معضل تبدیل شده و هم اکنون اکثر کوله برها بیکارند و شرایط سختی دارند.

نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان روانسر (استان کرمانشاه) گفت: بیکاری کولبرها به معضل تبدیل شده و هم اکنون اکثر کوله برها بیکارند و شرایط سختی دارند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از اتاق اصناف ایران، پیام بهرامی از سرعت گرفتن ابطال پروانه های کسب صنوف خبر داد و گفت: متاسفانه فشارهای مالیاتی به جایی رسیده که صنوف به سرعت در حال ابطال جواز کسب خود هستند به طوری که روزانه ۱۵ نفر جواز کسب خود را باطل می کنند.
وی از تعطیلی بازارچه های ورودی کالا در این حوزه انتقاد کرد و افزود: بازارچه پاوه فعال بود اما به دلایلی نامعلوم این بازارچه تعطیل شده است.
بهرامی تصریح کرد: از زمانی که بازارچه ورودی کالا تعطیل شده، اجناس به صورت قاچاق وارد می شود درحالی که اگر بازارچه فعال باشد، کالا به صورت رسمی و قانونی وارد کشور خواهد شد ضمن آنکه در صورت بازگشایی بازارچه ، واحدهای بازرسی نیز قوی و فعال می شوند.
وی همچنین از تبعیض های موجود در بخش بازارچه های ورودی کالا در مناطق مختلف انتقاد کرد و با طرح این سوال که چرا باید برخی شهرستانها دارای بازارچه ورودی کالا باشند اما بازارچه های برخی دیگر تعطیل شوند، تصریح کرد: در شرایط رکود فعلی بازگشایی بازارچه می تواند کمک بسیاری به اشتغال زایی در شهرستان کند.
بهرامی در ادامه از بیکاری و خانه نشین شدن بسیاری کوله برها در شهرستان روانسر خبر داد و افزود: بیکاری کوله برها به معضل تبدیل شده و هم اکنون اکثر کوله برها بیکارند و شرایط سختی دارند اما در صورت رونق کسب و کار و بازگشایی بازارچه ورود کالا وضعیت آنها نیز سر و سامان پیدا می کند.
وی ادامه داد: ۸ سال است که وعده منطقه آزاد شدن را به ما می دهند اما با وجود پیگیری های فراوان و وعده های مکرر دولتمردان هنوز هیچ خبری نیست و این مهم به سرانجام نرسیده است.
بهرامی همچنین به کمبود شدید بودجه در اتاق اصناف شهرستان روانسر اشاره کرد و ضمن ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل تعاونی گفت: دیگر پول در حساب اتحادیه ها نیست و کسی هم برای دریافت جواز کسب نمی آید به همین دلیل بعید نیست که تا چندی دیگر مجبور شویم که درب اتاق اصناف شهرستان را پلمب کنیم.

منبع: اتاق اصناف ایران

نظرات
ADS
ADS
پربازدید