Performancing Metrics

اقتصاد دولتی مانع اصلی بهبود فضای کسب و کار | اتاق خبر
کد خبر: 303402
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 13:29
نایب رئیس اتاق اصناف شیراز در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد
نایب رئیس اتاق اصناف شیراز بزرگ ترین مشکل بر سر راه کسب و کار را دولتی بودن اقتصاد کشور دانست.

نایب رئیس اتاق اصناف شیراز بزرگ ترین مشکل بر سر راه کسب و کار را دولتی بودن اقتصاد کشور دانست. 

خسروفروغان در گفت و گو با اتاق خبر در رابطه با مشکلات اصناف و مسائلی که برای بهبود فضای کسب و کار با آن درگیر هستند، گفت:  بزرگترین مانعی که بر سر را کسب و کار وجود دارد دولتی بودن و دولتی فکر کردن اقتصاد باید دانست. مشکل اصلی در واقع تجمیع قدرت در دست دولت و فربگی آن است.

وی در ادامه افزود: در حقیقت هیچ از مسئولان دولتی در راستای حل این معضل حاضر نیستند از قدرت خود بکاهند و به بخش خصوصی واگذار کنند و اگر هم چنین اقدامی صورت گیرد این واگذاری به صورت مشروط است.

فروغان با بیان اینکه دولتی بودن اقتصاد تبعات بسیاری دارد، اعلام کرد: رانت خواری که به عنوان یک فرهنگ در جامعه ی این روزهای ما نهادینه شده یکی از تبعات اصلی اقتصاد دولتی است.

نایب رئیس اتاق اصناف شیراز با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال 86 قانونی برای بهبود فضای کسب و کار از سوی اتاق بازرگانی به مجلس ارائه و تصویب گردید، گفت:این قانون هیچ گاه در دولت سابق به اجرا نرسید و دولت فعلی نیز برای عملیاتی کردن آن به دلیل نواقصی که دارد با مشکلات و موانعی رو به رو است.

فروغان در ادامه با اشاره به معضلات بسیاری که در مراحل مختلف تجارت وجود دارد، عنوان کرد: درصورت تدوین مجدد قوانین باید صفر تا صد تجارت را در نظر گرفت و در یک قانون کلی به تمام مراحل آن پرداخت.

وی تصریح کرد: امروزه در فضای کسب و کار قوانین دست و پاگیر مربوط به مجوزهای کار، واردات، صادرات و تولید  از جمله موانع بر سر راه تجارت هستند که تمام این ها را مجددا باید از نظر گذراند و راه حلی یافت.

نائب رئیس اتاق اصناف شیراز با بیان اینکه مسئولان پس از اتمام اجلاس سران اصناف وعده های خود را از یاد می برند، اعلام کرد:  برگزاری این اجلاس نیز مانند سایر اجلاس هایی که تا به امروز صورت گرفته بی نتیجه است و صحبت های مطرح شده در این جلسات به مرحله عملیاتی شدن نمی رسند.

خسرو فروغان در گفت و گو با اتاق خبر در رابطه با دستآوردهایی که اجلاس سران اصناف تا به امروز داشته است، عنوان کرد: مشکل اجلاس اصناف نیز مانند سایر اجلاس ها به دریافت نکردن بازخورد برمی گردد چراکه به مرحله اجرا نمی رسند.  طی قانونی که مسئولان تعیین کرده اند در هر فصلی تمام اعضا در این اجلاس شرکت می کنند و چند مقام مسئول در آن به سخنرانی می پردازند اما پس از به پایان رسیدن جلسه آن وزیر و یا مقام مسئول وعده های خود را فراموش می کند.

نایب رئیس اتاق اصناف شیراز تصریح کرد: در رابطه با اجلاس هایی که در این کشور برگزار می شود به صورت کلی می توان گفت صحبت هایی صورت می گیرد و درپی آن با نتیجه گیری ها تصمیماتی اتخاذ می کنند تا اجرا شود اما ماجرا در همین مرحله باقی می ماند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید