Performancing Metrics

تجهیز و ارتقای استانداردهای کاخ‌موزه گرگان | اتاق خبر
کد خبر: 303409
تاریخ انتشار: 29 آذر 1394 - 15:47
کاخ موزه گرگان با هدف ارتقای استانداردهای لازم و بهبود فعالیت‌های آن تجهیز شد. کاخ موزه در محوطه پارک شهر واقع در مرکز شهر گرگان و در بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول قرار دارد.

کاخ موزه گرگان با هدف ارتقای استانداردهای لازم و بهبود فعالیت‌های آن تجهیز شد. کاخ موزه در محوطه پارک شهر واقع در مرکز شهر گرگان و در بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول قرار دارد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایسنا، معاون میراث فرهنگی اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه تجهیز و ارتقای استانداردهای موزه‌ها، در بهبود فعالیت‌های آنها موثر است و می‌تواند در جلب و جذب گردشگران تاثیرگذار باشد، نسبت به این مهم اقدام شده است.

حمید عمرانی رکاوندی، در ادامه با اشاره به تجهیز کاخ موزه گرگان افزود:این تجهیزات شامل بهسازی و به‌روز کردن سیستم حفاظت الکترونیک، ایجاد بخش ارتباط با بازدیدکنندگان و اجرای دیواره‌های حفاظتی مراقبت از آثار است.

به گفته وی بهسازی بخش‌هایی از نیازهای فعلی کاخ موزه گرگان با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی – تاریخی کشور صورت گرفته و اعتبار مالی آن ۱۳۰۰ میلیون ریال است که براساس نیازسنجی و اولویت بندی، توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان انجام شده است.

عمرانی بیان کرد: کاخ موزه در محوطه پارک شهر واقع در مرکز شهر گرگان و در بنایی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول قرار دارد که دو بخش اصلی موزه شامل بخش معرفی مشاهیر استان و بخش اشیاء سلطنتی است و در این موزه تندیس علما، دانشمندان و فرهیختگان استان گلستان و اشیای سلطنتی به نمایش در آمده است.

در راستای احیا و بهسازی بافت تاریخی و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر گرگان، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان و شهرداری گرگان منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای «ابراهیم کریمی»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و «حسین صادقلو»، شهردار گرگان رسیده، بر موضوعاتی مانند نگاه ویژه به بافت تاریخی گرگان، حفظ بافت و بناهای ارزشمند بافت تاریخی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهر، برگزاری جشنواره ها در سطح استان و ملی با محوریت معرفی شهر و استفاده از ظرفیت های بالای شهرداری و… تاکید شده است.

ابراهیم کریمی در راستای انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در شهرستان‌ها گفت:

با توجه به رویکرد دولت تدبیرو امید و به منظور دستیابی هرچه سریع‌تر به اشتغال و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهبود زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌ها، تفاهم‌نامه‌هایی دراین راستا به امضاء رسیده است.

وی درادامه با اشاره به اهمیت همکاری و همیاری مشترک بین ارگان‌های مرتبط و میراث فرهنگی استان بیان کرد:

همکاری‌های مشترک ضمن توسعه بخش‌های مختلف صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، زمینه‌های توسعه و رونق اقتصادی منطقه را فراهم خواهد کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه استان گلستان بسیار برخوردار از مواهب خدادادی و طبیعی و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فرهنگی، تاریخی، مذهبی، گردشگری و غیره است و در مسیر راه عبور مسافران و گردشگران و زائران حرم مطهر رضوی (ع) واقع شده، ظرفیت بسیار خوبی از لحاظ توسعه در همه جوانب خصوصا گردشگری دارد.

به گفته کریمی این تفاهمنامه به منظور دستیابی هرچه سریع‌تر به اشتغال و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و بهبود زیرساخت‌های گردشگری گرگان منعقد شد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید