Performancing Metrics

کیفیت هوای کرج ناسالم است | اتاق خبر
کد خبر: 303416
تاریخ انتشار: 29 آذر 1394 - 16:26
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز:
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز کیفیت هوای شهرستان کرج را ناسالم اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز کیفیت هوای شهرستان کرج را ناسالم اعلام کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، حسین محمدی با اعلام وضعیت کیفی هوای استان، وضعیت کیفی هوای شهرستان کرج را ناسالم اعلام کرد و گفت: شاخص کیفیت هوای شهرستان کرج تا ساعت ۱۳ امروز، یکشنبه ۲۹ آذرماه، ۱۵۵ است.

وی در ادامه وضعیت کیفی هوای شهرستان ساوجبلاغ را ناسالم برای گروه های حساس اعلام کرد و گفت: شاخص کیفیت های این شهرستان ۱۱۱ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان البرز وضعیت کیفی شهرستان نظرآباد را ناسالم اعلام کرد و گفت: شاخص کیفیت هوا در این شهرستان ۱۵۴ گزارش می‌شود.

محمدی به شهرندان کرجی و نظرآبادی توصیه کرد از فعالیت خارج از منزل خودداری کنند.

با توجه به آلودگی این روزها در کلان‌شهر کرج و در پی اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای استان از فعالیت واحدهای با پتانسیل آلایندگی هوا نظیر معادن شن و ماسه و واحدهای تولید آسفالت جلوگیری به عمل آمده است.

سوخت‌های فسیلی علت اصلی آلودگی هوا در نیمه دوم سال جاری

در این خصوص حمیدرضا لشگری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: بر اساس مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا مقرر شد واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت تا روز دوشنبه این هفته فعالیتی نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج روز گذشته تا پاسی از شب ضمن پایش شبانه، به همه واحدهای مذکور، مراجعه و دستور تعطیل موقت را ابلاغ کرده‌اند.

لشگری در ادامه بیان کرد: در پایش‌های شبانه دو واحد آلاینده هوا که به صورت شبانه فعالیت می کردند شناسایی و پرونده آنها در دست بررسی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج در پایان علت اصلی آلودگی هوا در نیمه دوم سال را مصرف سوخت‌های فسیلی اعلام کرد و گفت: ولی با توجه به شرایط فعلی هر چه فعالیت‌های دارای پتانسیل آلودگی، کمتر باشد احتمال افزایش میزان آلودگی نیز کمتر خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید