Performancing Metrics

پلیس اندونزی از خنثی‌شدن حمله‌ای انتحاری در آستانه سال نو میلادی خبر داد | اتاق خبر
کد خبر: 303421
تاریخ انتشار: 29 آذر 1394 - 17:50
منابع خبری اعلام کرد‌ه‌اند اندونزی یک حمله تروریستی را در این کشور خنثی کرده است.

به گزارش اتاق خبرف به نقل از خبرگزاری فارس، مقامات امنیتی اندونزی اعلام کردند به‌تازگی یک طرح حمله انتحاری در آستانه سال جدید میلادی در این کشور خنثی شده است.

به نوشته وبگاه العربیه، پلیس اندونزی در مجموعه عملیاتی که روزهای جمعه و شنبه در چندین شهر انجام داده‌ است، موفق شده ضمن بازداشت 5 عضو یک گروه افراطی، مقادیری مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی را کشف و ضبط کند.

به گزارش این رسانه، افراد دستگیر شده متهم به طراحی یک حمله تروریستی در جریان جشن‌های سال نو میلادی در شهر جاکارتا هستند. معلمی 31 ساله از یک مدرسه اسلامی شبانه، واقع در استان «جاوه مرکزی»، بهمراه یکی از شاگردانش که احتمال می‌رود برای انجام حمله انتحاری آموزش دیده باشد، درمیان بازداشت‌شدگان به چشم می‌خورند.

کشور اندونزی بعنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان، از سال 2002 تا 2009 شاهد چندین مورد حمله تروریستی بوده است. وجود جریان تروریسم تکفیری داعش در سال‌های اخیر سبب شده مقامات این کشور نیز از بیم شیوع حملات تروریستی و به‌دام افتادن جوانان در حلقه عقاید افراطی آنها، تدابیر امنیتی را افزایش دهند. در ماه آگوست امسال نیز 3 نفر در اندونزی به اتهام ارتباط با گروه داعش و انجام حمله تروریستی در جشن‌های روز استقلال اندونزی، دستگیر شدند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید