Performancing Metrics

خشونت در اردبیل آسیب اول اجتماعی است | اتاق خبر
کد خبر: 303455
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 05:04
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است خشونت در این استان آسیب اول اجتماعی است.

اتاق خبر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است خشونت در این استان آسیب اول اجتماعی است. 

بنابراین گزارش، شفیع شفیعی تصریح کرد: در رابطه با این آسیب اجتماعی ۲۸ جلسه در استان تشکیل‌شده و خشونتی که مطرح است شامل انواع خشونت‌های فیزیکی، روانی، کلامی و اجتماعی است.

وی آسیب دوم رصد شده در استان را اعتیاد و بعد از آن سرقت و طلاق عنوان کرد و افزود: نسبت طلاق به ازدواج در استان روند صعودی دارد و از شاخص‌های مطرح این است که کوتاه‌ترین زمان زندگی مشترک ۵.۵ سال عنوان شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار با استناد به پژوهش‌های خشونت خانگی سال ۸۱ متذکر شد: از دستاوردهای این پژوهش این بود که مشخص شد به لحاظ توانایی در حل اختلافات خانوادگی اردبیل ناتوان‌ترین شهر و تبریز توانمندترین شهر است.

آسیب اجتماعی تک‌بعدی نیست

در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز تأکید کرد: در مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله خشونت، پرخاشگری و مباحث تربیتی باید توجه داشت که این مباحث تک‌بعدی نیست.

بهزاد ستاری با اشاره به دخالت عوامل متعدد ازجمله جامعه‌شناختی و حتی بیولوژیک و زیست‌شناختی در آسیب اجتماعی تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال ترشح یک هورمون خاص می‌تواند تولید خشم کند و نباید نسبت به عوامل متعدد  غافل باشیم.

وی حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی را نیازمند نگاه علمی دانست و افزود: در این راستا اقداماتی در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفته و ازجمله آن برگزاری همایش خشونت خانگی باهدف بررسی ابعاد روان‌شناختی این پدیده است.

منبع: مهر 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید