Performancing Metrics

دادگاه مصر ۲۸ نفر از حامیان اخوان المسلمین را تبرئه کرد | اتاق خبر
کد خبر: 303474
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 07:14
منابع قضایی مصر گزارش دادند که دادگاه جنایی استان ساحلی دمیاط امروز حکم تبرئه ۲۸ نفر از هواداران جماعت اخوان المسلمین را صادر کرد.

منابع قضایی مصر گزارش دادند که دادگاه جنایی استان ساحلی دمیاط امروز حکم تبرئه ۲۸ نفر از هواداران جماعت اخوان المسلمین را صادر کرد.

به گزارش  اتاق خبر  و به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع امنیتی گفت که دادگاه استان دمیاط امروز حکم تبرئه 28 تن از حامیان اخوان المسلمین را صادر کرد و از جمله اتهامات این افراد ایجاد اغتشاش و وارد کردن خسارت به مایملک عمومی و خصوصی بود.

این در حالی است که دولت مصر چند ماه پس از عزل محمد مرسی در سال 2013 گروه اخوان المسلمین را یک گروه ممنوعه اعلام کرد و در حال حاضر تعدادی از رهبران این گروه و هزاران نفر دیگر از اعضای آن بنا به اتهاماتی در زندان به سر می‌برند و تا کنون احکام علیه صدها نفر از اعضا و حامیان این گروه مبنی بر اعدام، حبس ابد و حبس به‌مدت چند سال صادر شده است.

تبرئه این 28 نفر در حالی است که همزمان با نزدیک شدن به سالروز انقلاب 25 ژانویه دولت مصر تعدادی از مسئولان وزارت کشور از جمله سرلشگر «صلاح حجازی» رئیس دستگاه امنیت ملی و دو معاون وی به‌نام‌های محمود الجمیلی و هشام البستاوی را برکنار و سرلشگر محمد شعراوی را به‌عنوان مدیر جدید دستگاه امنیت ملی منصوب کرد.

به‌گفته این منبع، سرلشگر حجازی قرار بود در ماه مارس آینده بازنشسته شود و تعدادی از مسئولانی که اکنون برکنار شده‌اند نیز در ژانویه بازنشسته می‌شدند اما برخی حوادث تروریستی اخیر که در کشور رخ داد از جمله حادثه هتل قضات در العریش، ترور هشام برکات دادستان کل مصر و حادثه کنسولگری ایتالیا باعث عزل مدیر دستگاه امنیت ملی شد.

بر اساس این گزارش، برکناری این مسئولان پیش از فرا رسیدن سالروز انقلاب 25 ژانویه و با هدف وضع استراتژی جدیدی همسو با تحولات و سیاست‌های امنیتی جدید در کشور صورت گرفت.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید