Performancing Metrics

رونمایی علیرضا قربانی از «من عاشق چشمت شدم» | اتاق خبر
کد خبر: 303494
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 11:49
«من عاشق چشمت شدم» که شامل بخشی از موسیقی تیتراژ‌های علیرضا قربانی است، 27 آذرماه رونمایی شد.

به گزارش اتاق خبر، در این مراسم که در شهر کتاب مرکزی برگزار شد، کاوه کاتب به عنوان نخستین مهمان این برنامه، گفت: جمع کردن سه هنرمند در کنار هم کار سختی است؛ اما بالاخره این اتفاق افتاد و امیدوارم ادامه‌دار هم باشد. من به‌جز همکاری با این هنرمندان از دیرباز شاگرد آقای فردین خلعتبری و لحظه به لحظه شاهد شکل‌گیری این آهنگ‌ها بوده‌ام و همیشه می‌دانستم که مقبولیت این کارها چیزی از خود سریال‌ها کم ندارد. چه بسا این تیتراژها بوده که باعث شده است، سریال‌ها دیده شود.

این هنرمند در ادامه گفت: بعد از این‌که سریال‌ها تهیه شد، به‌دلیل تأخیر در تهیه و پخش سی‌دی‌ها و اثر دیجیتال، موسیقی‌ها کپی و وارد اینترنت شد و همین موضوع، تهیه و تدوین یک اثر مستقل را سخت‌تر کرد، چون آقای خلعتبری هم راضی نمی‌شد که این اثر با جلد تازه و محتوای باکیفیت در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. او معتقد بود، چون این آثار پخش شده، از سوی مردم با اقبال مواجه نمی‌شود؛ ولی بالاخره بعد از 10 سال این اتفاق افتاد و آلبوم منتشر شد.
او اظهار کرد: من اطمینان داشتم اثر اصلی و باکیفیت برای مردم مهم است و استقبال امشب‌شان هم نشان داد که مردم همیشه اثر عالی را از نازل تشخیص داده‌اند و می‌دهند.
کاتب درباره این‌که چرا تولید «من عاشق چشمت شدم» این‌قدر طول کشید، گفت: از آنجا که هنرمندان درگیر خلق اثر هستند و مراحل قانونی و اداری تولید کار، خسته‌کننده، وقت‌گیر و طولانی است، نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت، خود را درگیر چنین پروسه‌ای کنند. در واقع آدم پیگیری مثل من باید در این سال‌ها این کار را انجام می‌داد که من هم مشغول بودم و نتوانستم.
***
فردین خلعتبری، آهنگساز اثر نیز در این مراسم حضور داشت و با اظهار خوشحالی از استقبال مردم در مراسم رونمایی، گفت: امیدوارم چنین استقبالی از کتاب هم صورت بگیرد و خرید و فروش آن زیاد و زیادتر شود. من اطمینان دارم در جامعه‌ای که کتاب بیشتر خوانده شود، هنر هم راه خوب و بهتری برای عرضه خود پیدا می‌کند. متأسفانه برای ارائه‌ی یک اثر صوتی که فضای پاپ ندارد، باید زمینه‌ای مثل سینما و سریال وجود داشته باشد. من این را قبلا هم گفته‌ام که ما عقب‌افتاده‌ترین کشور دنیا در اعتلای موسیقی زنده هستیم.
***
افشین یدالهی - ترانه‌سرا - نیز گفت: یادم هست اولین باری که موسیقی سریال «شب دهم» از تلویزیون پخش شد، خواننده‌ی دیگری شعرم را خوانده بود و از همان زمان متوجه شدیم که چیزی در موسیقی و ملودی کم است و آقایان فتحی و بشکوفه که سریالی حرفه‌ای ساخته بودند، این نگرانی را داشتند که کدام گروه موسیقی حرفه‌ای می‌تواند تیتراژ پایانی را بخواند، این نگرانی درباره «مدار صفر درجه» هم رخ داد. هرچند وقتی می‌خواستند از «شب دهم» به‌عنوان یک سریال موفق تقدیر کنند، بیشترین آرای مردم به بخش تیتراژ پایانی و موسیقی سریال اختصاص پیدا کرده بود.
***
علیرضا قربانی نیز درباره‌ی این اثر توضیح داد: بدون اغراق باید بگویم که علاقه‌ی زیاد من برای انتشار این آلبوم از شور و اشتیاقی ایجاد شد که مردم به من منتقل می‌کردند و می‌خواستند این آهنگ‌ها را داشته باشند. البته وقتی بیشتر مجاب به انجام این کار شدم که فهمیدم به‌جز وجود نسخه‌هایی از این اثر روی اینترنت، به‌صورت سی دی هم به فروش می‌رسد و حالا امروز خیلی خوشحال و خرسندم که بالاخره این فرصت فراهم شد و حالا در کنار شما هستم.
قربانی همچنین افزود: در مسیر انتشار آلبوم، آقای خلعتبری و یداللهی تلاش‌های زیادی کردند و وسواس‌های زیادی به خرج دادند، حتی گاهی بر سر یک کلمه بحث می‌کردند؛ ولی به هر حال تمام آن تلاش‌ها و سخت‌گیری‌ها نتیجه داد و به اعتقاد من، یک اثر خوب منتشر شد.
وی درباره‌ی نام آلبوم نیز گفت: نام اثر، سلیقه‌ی آقای کاتب بود و من آن را دوست داشتم و پسندیدم، چون یک جمله‌ی عاشقانه و در واقع زبان مشترک بین همه زبان‌ها و آدم‌هاست.
در پایان، مراسم امضای اثر با حضور افشین یداللهی، فردین خلعتبری و علیرضا قربانی برگزار شد.
نظرات
ADS
ADS
پربازدید