Performancing Metrics

پیش‌بینی برداشت 30 هزار تن ذرت در دهلران | اتاق خبر
کد خبر: 303717
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 15:24
مدیر جهاد کشاورزی دهلران از پیش‌بینی برداشت 30 هزار تن ذرت از مزارع این شهرستان خبر داد.

اتاق خبر: مهندس تورج کرمی با اشاره به آغاز برداشت ذرت در دهلران اظهار کرد: از 2400 هکتار سطح زیرکشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در این شهرستان 10 هزار تن ذرت دانه‌ای و 20 هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

 

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی با اشاره به فعالیت 12 دستگاه کمباین در کار برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در این شهرستان افزود: به دلیل کمبود آب امسال کاشت ذرت در شهرستان کاهش داشته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران با اشاره به این‌که سالانه 12 هزار هکتار از اراضی دهلران به کشت ذرت اختصاص دارد، گفت: هر سال بیش از 70 هزار تن ذرت در این شهرستان برداشت می‌شد که امسال به‌علت کم‌آبی سطح زیر کشت شهرستان کاهش یافت.

 

کرمی از کاهش 70 درصد سطح زیرکشت ذرت در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: در راستای استفاده بهینه از آب و کاشت محصولات جایگزین ذرت که به آب کمتری نیاز دارند امسال سطح زیرکشت کاهش یافته و میزان برداشت نیز کاهش خواهد داشت.

 

کرمی از کاهش 65 درصدی برداشت ذرت در این شهرستان خبرداد و گفت: متناسب با کاهش سطح زیرکشت شاهد کاهش برداشت نیز خواهیم بود.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و تلاش در جهت پرداخت به‌موقع بهای ذرت به کشاورزان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید