Performancing Metrics

ارسال مدارک پیوستن مجدد ژئوپارک قشم به شبکه جهانی ژئوپارک‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 303718
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 15:24
به گفته سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم مدارک پیوستن مجدد ژئوپارک قشم به شبکه جهانی ژئوپارک‌ها آذر ماه امسال با هدف حل مشکلات مطرح شده به یونسکو ارسال شده است.

به گفته سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم مدارک پیوستن مجدد ژئوپارک قشم به شبکه جهانی ژئوپارک‌ها آذر ماه امسال با هدف حل مشکلات مطرح شده به یونسکو ارسال شده است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا محسن پور با بیان اینکه ارزیابی اولیه اوایل سال ۹۵ توسط کارشناسان شبکه جهانی ژئوپارک‌ها انجام می‌شود، افزود: در صورت نبود نقص، این پرونده تا شهریورماه برای طرح و اضافه شدن به ۱۱۲ ژئوپارک جهان آماده می شود.

وی با اعلام اینکه دو تن از اعضای اصلی شبکه ژئوپارکهای یونسکو شامل رییس و مسئول بخش ژئوپارک های علوم زمین یونسکو در نیمه نخست اسفندماه امسال به قشم سفر خواهند کرد، گفت: حضور این مسئولین به دعوت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

این مقام مسئول از کنفرانس فنلاند به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر ژئوپارک قشم به جهانیان یاد کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌ها و مقاله‌های مختلف در این کنفرانس موجب شد، نگاه شبکه جهانی به ژئوپارک قشم معطوف شود.

وی بیان داشت: تاثیر این کنفرانس به حدی بود که برای ثبت ژئوپارک قشم در زمره ژئوپارک های جهان، از ورود آن بدون ماندن در فهرست انتظار، استقبال شد.

محسن پور با اشاره به رشد قابل ملاحظه ای که در برنامه های ژئوپارک قشم برای جهانی شدن انجام شده، از همکاری دستگاه‌های مختلف و عزم سازمان منطقه آزاد قشم برای پیوستن دوباره ژئوپارک قشم به لیست جهانی تقدیر کرد.

وی ایجاد زیرساخت های مختلف از جمله خواناسازی، تابلوگذاری، اطلاع رسانی جاده‌ای، استقلال تشکیلاتی ژئوپارک و به رسمیت شناخته شدن ژئوپارک قشم از سوی سازمان محیط زیست برای فعالیت در مناطق حفاظت شده و جنگل های حرا را از نکات مهم پیوستن دوباره این نهاد به شبکه جهانی ژئوپارک ها، دانست.

منبع: مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید