Performancing Metrics

اثرات روانی مصوبه اخیر آمریکا بسیار گسترده است | اتاق خبر
کد خبر: 303750
تاریخ انتشار: 30 آذر 1394 - 19:38
عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس با بیان اینکه مصوبه اخیر کنگره آمریکا تحریم جدید علیه ایران به شمار می‌رود گفت: اگر جلسات کمیسیون برجام ادامه داشت ادامه داشت یقینا ادامه کار این کمیسیون به نفع منافع ملی بود.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مصوب کنگره آمریکا در مورد اعمال محدودیت برای ورود به آمریکا برای کسانی که به ایران و چند کشور دیگر سفر کنند گفت: این قانون یک تحریم جدید به شمار می‌رود و برخلاف برجام است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در نهایت بدبینی و بی‌اعتمادی به جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کنند اما متاسفانه تیم مذاکره‌کننده ایرانی در نهایت خوش‌بینی به آمریکا نگاه می‌کند. آمریکایی‌ها قانون مذکور را برای مقابله با ایران تصویب می‌کنند و با یک نامه وزیر خارجه یک کشور اقدام آمریکا در وضع این قانون را توجیه می‌کنند.

عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس اظهار داشت: ما باید این موضوع را باور داشته باشیم که با شیطان بزرگ طرف هستیم و این قابل پذیرش نیست که کشوری مثل ایران تعهدات خود را به صورت بنیادین در مواردی که برگشت ناپذیر است انجام دهد اما طرف مقابل هنوز که تعهدات خود را انجام نداده به صورت زیرکانه و فریب‌کارانه تحریم‌های جدیدی را در فضای بین‌المللی علیه ملت ایران اعمال کند.

کارخانه‌ای خاطر نشان کرد: اثرات روانی مصوبه اخیر آمریکا به مراتب بسیار گسترده است و در اذهان سرمایه‌گذاران در عرصه جهانی تاثیر خود را گذاشت و ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را بالا خواهد برد.

وی افزود: آمریکا وقتی مشاهده کردکه سیل کشورهای اروپایی به سمت ایران سرازیر شد با این مصوبه یک ناامنی فکری در این کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران به وجود آورد.

عضو کمیسیون بررسی برجام در مجلس اظهار داشت: سفرای 29 کشور اروپایی در امریکا با این اقدام دولت امریکا مخالفت می‌کنند و 101 نماینده مجلس در این باره به رئیس جمهور تذکر دادند و اینها همه پشتوانه‌هایی برای تیم مذاکره کننده بودند که بتوان با فضای ایجاد شده دولت یک حرکت تهاجمی را علیه آمریکا صورت دهد که متاسفانه دولت با تیم مذاکره کننده نتوانستند از این فضا استفاده کنند و اگر ما سنگرها را یکی پس از دیگری با این توجیه که آنها به تعهداتشان خالی خواهند کرد خالی کنیم باید در انتظار شرایط بدتری باشیم.

کارخانه‌ای خاطر نشان کرد: تعهدات ما در برجام کاملا محکم و تعهدات طرف مقابل لرزان است و اگر ما تعهداتمان را انجام دهیم و آنها به تعهداتشان عمل نکردند ما در این باره چه کار می‌توانیم بکنیم و اینها مسائلی است که تیم مذاکره‌کننده باید به آنها توجه داشته باشد.

وی افزود: اگر امروز دستگاه دیپلماسی جموری اسلامی ایران با این نقض عهد آمریکایی‌ها قدرتمندانه برخورد نکند یقینا در آینده ما با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم بود و این اقدامات آمریکا آزمون‌هایی است که آنها برای سنجش قدرت طرف مقابل خود صورت می‌دهند و اگر ما در مقابل این اقدامات آنها ایستادگی نکنیم آنها مسائل دیگری را مطرح خواهند کرد کما اینکه در برجام راه‌های نفوذ بسیار فراوان است.

عضو کمیسیون برجام در مجلس در پایان گفت: در کمیسیون بررسی برجام که متاسفانه جلسات آن اخیرا تشکیل نمی‌شود همانطور که پیش از این تمام مسائل به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گرفت اگر از این به بعد نیز جلسات آن به طور مستمر برگزار می‌شد و مسائل را رصد می‌کرد و دستگاه دیپلماسی همکاری متقابلی با این کمیسیون داشت یقینا این وضعیت به نفع منافع ملی کشور ما بود.

کنگره آمریکا در مصوبه خود که به امضای رئیس جمهور این کشور نیز رسیده است برای شهروندان 38 کشور متحد آمریکا چنانچه در 5 سال گذشته و از این پس سفر به ایران و سه کشور دیگر داشته باشند برای سفر به آمریکا باید درخواست روادید کنند و محدودیت‌هایی برای انها در این قانون درنظر گرفته شده است.

منبع: فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید