Performancing Metrics

عده ای در آستانه انتخابات به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند | اتاق خبر
کد خبر: 303768
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 10:10
آیت الله آملی لاریجانی:
رییس قوه قضاییه درجلسه با مسئولان عالی قضایی با انتقاد از اینکه برخی درآستانه انتخابات، به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند، گفت: برخی با این هدف می خواهند از آرای مختلف استفاده کنند.

اتاق خبر: رییس قوه قضاییه درجلسه با مسئولان عالی قضایی با انتقاد از اینکه برخی درآستانه انتخابات، به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند، گفت: برخی با این هدف می خواهند از آرای مختلف استفاده کنند.

بنابراین گزارش، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز(دوشنبه) مسئولان عالی قضایی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و تبریک فرارسیدن نهم ربیع الاول سالروز امامت آخرین ذخیره الهی حضرت بقیه الله (عج) افزود: اگربه حرمت امام یازدهم(ع) و دوازهم(عج)، روز شهادت امام حسن عسگری (ع) را تعطیل رسمی می کردند، امری مناسب بود چرا که مجال بیشتری برای عزاداری شیعیان فراهم
می شد و از خداوند می خواهیم در این ایام با برکت، توفیق فهم طریق اهل بیت را بر همه شیعیان بیشتر و قلوب مسلمین را منورترکند.
رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت هفته وحدت، مسئله « وحدت » را برای جهان اسلام امری ضروری دانست و افزود: در دنیای امروز دست های پنهان زیادی در کار هستند تا وحدت جهان اسلام را از بین برده و تفرقه و دشمنی ایجاد کنند و متاسفانه توفیق آنها را در حدی مشاهده می کنیم چرا که حاکمانی در جهان اسلام هستند که افراطی ترین گروه های تروریستی و خشن ترین گروه ها را به نام اسلام حمایت می کنند و با این کارهم به تفرقه در جهان اسلام و هم به اسلام هراسی کمک کردند که متاسفانه مورد حمایت کشورهای غربی هم هستند.

** داعش مخلوق حاکمان سعودی است
آیت آلله املی لاریجانی با بیان اینکه فعالیت حاکمان سعودی به تفرقه اندازی در کشورهای اسلامی کمک می کند و گروه تروریستی داعش مخلوق این حاکمان است، گفت: حاکمان سعودی نیز که هنوز به شیوه سلطنتی حاکمیت می کنند و خبری از مردم سالاری در میان آنان نیست, نمونه بارز این نوع از فعالیت ها و حکومت ها هستند که متاسفانه مدعی مباحث حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و این در حالی است که داعش را اینها خلق کردند و به کشورهای همسایه خود بدترین تعرض ها را انجام داده اند.
رئیس قوه قضائیه افزود: گروههای تروریستی در سوریه و عراق، با حمایت عربستان و اذنابش و میلیون ها مسلمان را آواره کرد ه اند و سوال اصلی اینجا است که چرا جهان اسلام با وجود پیامبر واحد و کتاب واحد باید تشتت را تجربه کند.
وی درادامه به زندگی مسالمت آمیز برادران اهل تسنن و تشیع در کشور اشاره و تصریح کرد: برادران اهل تسنن و همچنین سایر ادیان در کمال آرامش در کشور زندگی می کنند و حقوق آن ها در دادگاه ها رعایت می شود و این نمونه ای از عقلانیت است که نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز این افراد در کنار یکدیگر است و احترام به سایر مذاهب، واجبی در صحنه سیاست کشورهای اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه گروه تروریستی داعش هیچ نسبتی با اسلام ناب محمدی ندارد از افراطی گری به نام اسلام انتقاد کرد و گفت: پرورش افراطی گری ضربه بدی به اسلام می زند و نمونه آن داعش است که هیچ بویی از اسلام نبرده و نسبتی هم با اسلام ندارد و این در حالی است که مورد حمایت این کشورها و برخی از حاکمیت ها است.

** کشتار شیعیان بی گناه نیجریه و حمایت حاکمان آل سعود قابل تامل است
آیت الله آملی لاریجانی دربخش دیگری ازسخنان خود با محکومیت کشتار شیعیان بی پناه نیجریه و بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی، به ضرورت مبارزه با نداهای تفرقه افکن تاکید و تصریح کرد: کشتن عده ای از شیعیان بی پناه نیجریه و بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور نیز ازهمین دست حوادث تلخ و قابل تامل است و متاسفانه در حالی شیعیان در این کشور به خاک و خون کشیده می شوند که این کشتارها مورد حمایت حاکمان آل سعود و برخی دیگر از کشورها قرار می گیرد و این مسئله ای عجیب و قابل تامل است.
وی با اشاره به اینکه در درون کشور نیز باید مراقب برخی سخن ها و حرکات باشیم و بدانیم چه سخنانی به طرفداری از اهل بیت مطرح می شود،گفت: همّت گویندگان و مبلغان باید بیان فضایل اهل بیت باشد نه تعرض به دیگران البته بیان محققانه مسائل و نقد و بررسی آراء دیگران نیز یک وظیفه است و در این راستا باید موانع و حجاب ها را برداریم و این مسئله ای اساسی است که همه باید به آن عنایت کنند.

منبع: ایرنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید