Performancing Metrics

تمدید تحریم های ضدروسی از طرف اتحادیه اروپا دورویی است | اتاق خبر
کد خبر: 303864
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 12:09
روسیه:
وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای ضمن تقبیح تمدید تحریم های این کشور از سوی اتحادیه اروپا برای شش ماه دیگر اعلام کرد: تمدید تحریم های ضدروسی از سوی اروپا دو رویی و سیاست اشتباه است.

 

 

به گزارش اتاق خبر، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری این که تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا به بهانه اجرانشدن توافقنامه مینسک برای حل مساله اوکراین اعمال شده، گفته شده است: اتحادیه اروپا به جای تحت فشار گذاشتن کی یف برای اجرای مفاد توافقنامه مینسک با دو رویی و ریاکاری روسیه را مجازات می کند.
روسیه تاکید کرده است: اعمال تحریم ها در مورد روسیه با هدف واداشتن این کشور برای عدول از اصول خود از همان ابتدای این اقدام اشتباه و کوته بینانه بوده است. تمدید این تحریم ها به این معنی است که اتحادیه اروپا گرفتار محاسبات غلط خود شده است.
شورای اروپا روز دوشنبه تمدید تحریم های اقتصادی روسیه را برای شش ماه دیگر تایید کرد.
وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از این اقدام اروپا افزود: مقام های بروکسل به جای برقراری همکاری سازنده به منظور مقابله با چالش های موجود ازجمله تروریسم بین المللی، با کوته بینی ترجیح می دهند به بازی تحریمی ادامه دهند.
در بیانیه با اشاره به این که اتحادیه اروپا تحریم های ضدروسی را با مناقشه در شرق اوکراین مرتبط کرده، آمده است: این اقدام بی اساس است و روسیه مناقشه را در شرق اوکراین برپا نکرد، بلکه حکومت کنونی اوکراین تلاش کرد با سرکوبی مخالفان با کودتای در این کشور در ماه فوریه سال 2014 ،صدای مخالفت آنها را خاموش کند.
در پایان بیانیه خاطرنشان شده است، روسیه به نوبه خود برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین تلاش
و با طرف های مناقشه برای این منظور همکاری می کند و در نشست های گروه تماس اوکراین هم شرکت می کند. در سال 2015 پیشرفت هایی در برقراری آتش بس و عقب نشینی نیروهای دو طرف مناقشه از خطوط حائل به دست آمده است و مسکو اقدام هایی را هم برای حل مسایل اقتصادی و انسانی مناطق مناقشه در شرق اوکراین انجام می دهد.
اتحادیه اروپا لغو تحریم ها در مورد روسیه را به اجرای مفاد توافقنامه مینسک برای حل و فصل بحران اوکراین مشروط کرده بود.
مقام های اروپایی بارها ادعا کرده بودند روسیه این توافقنامه را اجرا نمی کند و مسکو نیز خواستار اجرای این قرارداد از سوی دولت اوکراین شده و خود نیز متعهد شده بود نمایندگان ساکنان مناطق شرق اوکراین را وادار به اجرای توافقنامه مینسک کند.
در ماه ژوئیه 2015 (تیر 94) اتحادیه اروپا و آمریکا مجموعه تحریم هایی اقتصادی را علیه روسیه به کار بستند و محدودیت هایی را علیه افراد و شرکت های روسی اعمال کردند.
در مقابل، روسیه واردات مواد غذایی را از کشورهای تحریم کننده از جمله آمریکا، اعضای اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و نروژ منع کرد.
مواد غذایی تحت تحریم روسیه شامل گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ، ماهی، سبزی، میوه، محصولات لبنی و برخی مواد غذایی دیگر است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید