Performancing Metrics

تولید 50 کیلوگرم مرکبات به ازای هر نفر | اتاق خبر
کد خبر: 303871
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 11:57
مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرکبات کشور چهار و نیم میلیون تن از تولید را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: سرانه تولید مرکبات برای هر نفر در دنیا ۱۰ کیلوگرم است که این میزان در کشور ما به پنج برابر می‌رسد.

اتاق خبر: ابوالقاسم حسن پور در جشنواره ملی مرکبات در قائم‌شهر گفت: باید اصلاح باغات مرکبات کشور به منظور افزایش تولید در دستور کار قرار گیرد.

 

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی افزود: باغداران مرکبات زحمت زیادی می کشند که به این میزان تولید برسیم و با همراهی مدیران و کارشناسان به نتایج خوبی در این زمینه دست یافته ‌ایم.

 

حسن‌پور با اشاره به اینکه به تولید مرکبات به هر قیمتی نیاز نداریم، تصریح کرد: باغداران و اتحادیه ها باید بیشتر تلاش کنند تا محصولات خود را در سطح مناسب و کیفی صادر کنیم.

 

وی عنوان کرد: متوسط تولید مرکبات در دنیا 15 تن در هکتار است که این میزان در ایران به ازای هر هکتار 17 تن است.

 

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به توان تولید در کشور، اجازه نمی دهیم محصول وارد کشور شود. از سوی دیگر اصلاح باغات کشور را در دستور کار قرار داداه‌ایم تا توانیم عملکرد را در واحد سطح به ۲۵ تن در هکتار افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه اصلاح باغات بحث مهمی است که باید به آن توجه شود، افزود: باید از صادرات محصولات کشاورزی حمایت کنیم چرا که در این زمینه ارزآورترین محصولات در کشور وجود دارد.

 

حسن پور ضمن اظهار امیدواری نسبت به ارتقای بخش باغبانی، گفت: چه اشکالی دارد شهرداران شهرهای مختلف در بیلبردهای سطح شهرشان باغبانی و محصولات ایرانی را تبلیغ کنند و جوان ایرانی به جای اسم خارجی، اسم ایرانی پرتقال قائم‌شهر را تبلیغ کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید