Performancing Metrics

پیشنهاد افزایش ۷۰درصدی قیمت آب خام | اتاق خبر
کد خبر: 303905
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 13:00
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه سال‌هاست شرکت‌های آب منطقه‌ای پیشنهاد افزایش قیمت فروش آب را به وزارت نیرو و دولت داده‌اند اما هیچ تغییری نمی‌کند، گفت: فروش آب خام به شرکت آب و فاضلاب استان تهران هر مترمکعب ۳۰ تا ۵۰ تومان است و از این شرکت ۳

اتاق خبر: خسرو ارتقایی در پاسخ به این سوال که آیا شرکتهای آب منطقه‌ای پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت فروش آب خام داشته اند، گفت: قیمت فروش آب خام علی‌رغم پیشنهادهایی که سال‌هاست شرکت‌های آب منطقه‌ای به وزارت نیرو ارائه کرده‌اند، هنوز تغییری نداشته است و همچنان روی میز است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی افزود: در حال حاضر قیمت فروش هر مترمکعب آب خام به شرکت آب و فاضلاب استان تهران 30 تا 50 تومان است، بنابراین شرکت‌های آب منطقه‌ای برای افزایش قیمت فروش آب خام به این شرکت‌ها دلایل محکمی دارند.

شرکتهای آبفا 10 برابر بالاتر از قیمت آب خام،آب را به مردم می فروشند

ارتقایی اضافه کرد:‌ به هر حال ما دنبال این هستیم که قیمت فروش آب خام افزایش یابد؛ چراکه قیمت فروش آب از سوی شرکت‌های آبفا به مردم 10 برابر قیمت خریداری شده از شرکت‌های آب منطقه‌ای است.

30میلیارد تومان از بابت فروش آب خام از شرکت آبفای استان تهران طلب داریم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار داشت: در حال حاضر شرکت آب منطقه‌ای تهران 30 میلیارد تومان از بابت فروش آب خام از شرکت آبفای استان تهران طلب دارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده آب سدهایی که 40 سال پیش احداث شده اند با سدهایی که در حال حاضر احداث می شوند متفاوت است افزود: به هر حال قیمت تمام‌شده آب برای سدهایی که در حال حاضر احداث می‌شود 1000 تومان است، به هر حال پیشنهاد ما این است که قیمت فروش آب خام تا 70 تومان افزایش یابد.

ساماندهی 200 میلیون متر مکعب آبهای رها شده در جنوب تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای ساماندهی 200 میلیون متر مکعب آبهای رها شده در جنوب تهران گفت: دو تصفیه خانه در ابتدای جاده بهشت زهرا، صالح آباد و نیز در مسیل رودخانه سرخه حصار و نیز سدی در جنوب شهر ری با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان احداث خواهد شد که در صورت تصویب دولت در سفر استانی آتی خود بخش خصوصی سرمایه آن را در قالب خرید تضمینی پسآب از سوی دولت تامین خواهد کرد.
ارتقایی افزود: این سد یک طرح مدولار و از حجم‌های پایین، شاید حدود 20 میلیون مترمکعب، شروع می شود و تا 110 میلیون مترمکعب قابل افزایش است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به وجود 9 دشت در استان تهران گفت: دو دشت بزرگ ورامین و شهریار- تهران به صورت پایلوت انتخاب شده اند تا طرح احیا و تعادل بخشی سفره های آب زیر زمینی را پیش ببریم که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 650 حلقه چاه غیر مجاز مسدود و 300 کنتور نیز نصب شده‌اند که این ارقام باید به دو هزار چاه غیرمجاز مسدود شده و 1000 کنتور نصب شده برسد.
وی افزود: به طور متوسط هر سال 350 چاه بسته می شود ولی امسال به رغم تخصیص دیرهنگام اعتبارات لازم این میزان دو برابر شد چرا که سیاست شورای آب و وزارت نیرو به جای طرح‌های توسعه منابع آبی در حفاظت از آبخانه ها و بازگشت به وضعیت پایدار قرار گرفته است.

ارتقایی به وضعیت سد ماملو هم اشاره کرد و افزود: سد ماملو چند سال است به بهره برداری رسیده است و با وارد شدن تصفیه خانه هفتم تهران به مدار در روزهای آینده شاهد بهره برداری کامل آن خواهیم بود که 3.5 متر مکعب آب بر ثانیه را تصفیه و بخشی از مشکلات مناطق جنوبی شرقی و جنوب تهران را حل می کند.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید