Performancing Metrics

تحریم‌ها، بخش معدن را از فناوری دنیا محروم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 303938
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 19:49
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه از فناوری دنیا در بخش معدن به خاطر تحریم ها عقب هستیم، گفت:ایران برای رسیدن به قدرت برتر اقتصادی در منطقه در ۱۴۰۴ به شدت عقب مانده است.

اتاق خبر: مهدی کرباسیان در دومین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اینکه آمارهای نرخ رشد نشان می‌دهد با ایران تا رسیدن به قدرت برتر اقتصادی منطقه تا 1404 به شدت عقب افتاده است، اظهارداشت: امیدوارم تمهیدات لازم در برنامه ششم و لایحه بودجه سال 95 انجام شود تا زمینه دستیابی به رشد اقتصادی و رشد بخش معدن و صنایع معدنی فراهم شود.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛  وی با بیان اینکه در 20 سال گذشته چین در صنعت سیمان 18 درصد نیاز دنیا را تأمین می کرد که این رقم در سال 2013 به 58.5 درصد رسیده است، افزود:  چین 20 سال پیش حدود 10.8 درصد فولاد دنیا را تأمین می‌کرد که این رقم در سال گذشته به 50 درصد رسید و سهم چین در تأمین مس دنیا از 7 درصد در 20 سال پیش به 46 درصد در سال گذشته میلادی رسیده است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 میلیون تن ذغال‌سنگ در کشور تولید شده است، تصریح کرد: از این میزان 1.5 میلیون تن به کُک تبدیل می‌شود که اگر کارخانه‌های کک‌سازی در کشور فراهم شوند باید 12 میلیون تن تولید ذغال‌سنگ خام داشته باشیم. این در حالی است که میزان سرمایه گذاری در این بخش مناسب نیست.

کرباسیان اضافه کرد: با تأکید وزیر صنعت  400 دستگاه گازسنج برای توزیع در معادن ذغال‌سنگ کشور وارد شده است. برای اجرایی شدن این موضوع 2 میلیارد و 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اعلام اینکه از فناوری دنیا در بخش معدن به خاطر تحریم ها عقب هستیم، گفت: در زمینه تجهیز معادن به اکتشاف ماهواره‌ای هنوز با مشکلاتی همراه هستیم به نحوی که  همچنان این اکتشاف با هلی‌کوپتر و هواپیما انجام می‌شود در حالی که در دنیا از روش ماهواره‌ای استفاده می‌شود.

 کرباسیان با اعلام اینکه باید فناوری و تکنولوژی را باید به همراه ایمنی توسعه دهیم، تصریح کرد: نرخ رشد معدن در تولید ناخالص ملی ایران یک درصد و نرخ رشد صنایع معدنی 5 درصد است که مجموع آن به 6 درصد می‌رسد ولی این رقم در کشورهای نظیر ایران حداقل به 16 درصد می‌رسد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید