Performancing Metrics

مراکز تجاری با عنوان مراکز اجتماعی شناخته می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 303951
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 16:33
مدیرعامل یک شرکت سازنده با بیان اینکه در دنیا مراکز تجاری را به عنوان مراکز اجتماعی می شناسند این در حالی است که در ایران در گذشته به نام بازار مطرح بوده، گفت: مزکر تجاری احداث شده در تهران کاندید دریافت جایزه جهانی انرژی است.

اتاق خبر: سید حسن موسوی در مراسم رونمایی از تمبر پروژه مگاپارس گفت: در دنیا مراکز تجاری را به عنوان مراکز اجتماعی می شناسند چیزی که در گذشته در ایران ما آن را با نام بازار می شناختیم.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی با اشاره به اینکه بازار همواره مکان‌ مقدسی علاوه بر تامین مایحتاج و نیازهای مردم مطرح بوده‌اند، گفت: بازارها محل تلاقی فرهنگ،اصالت، مذهب و زندگی بودند. در این پروژه تلاش شده است که این مناسبات با بکارگیری بهترین تکنولوژی‌ها احیا شود.

موسوی تاکید کرد: پس از پیگیری‌های فراوان موفق شدیم این پروژه را به عنوان پروژه برتر با رعایت استانداردهای جهانی برای دریافت جایزه انرژی مطرح کنیم.

وی افزود:در مراسم روز جهانی انرژی که ژانویه 2016 برگزارمی شود پروژه مگاپارس به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه برای پروژه ای باحداقل مصرف انرژی و سیو انرژی است.

وی افزود:این پروژه با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد مراحل اجرایی شده و با آخرین تکنولوژی های ساخت در زمینه مصرف انرژِی همراه خواهد بود و به دلیل همین ویژگی ها یکی از نامزدهای مراسم روز جهانی انرژی است.

موسوی ادامه داد: این پروژه به عنوان یک مجتمع اداری ،تجاری و ورزشی در زمینی به مساحت 26 هزار مترمربع در حال احداث است که با توجه به نوع کاربری و طراحی به عنوان یکی از مراکز اجتماع مردمی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این مجموعه منهای مبلغ زمین و پروژه حدود 150 میلیارد تومان است و این امیدواری وجود دارد که تا پایان پروژه با همین بودجه به پایان برسد.

موسوی در خصوص آغاز به کار این پروژه اظهار کرد: این پروژه به صورت جدی از سال 88 در بخش تجاری شروع به کار کرده و پیش بینی می شود تا انتهای سال 96 به اتمام برسد که اولین فاز آن بخشی از مجموعه تجاری و هایپرمارکت است.

وی بخش تجاری این پروژه را 30 درصد اعلام کرد و افزود: مابقی این پروژه مشاعات و خدماتی اعم از سینماست که 7 سالن سینما برای آن پیش بینی شده و یک استیج با گنجایش 350 نفر و فضای بازی کودکان با تعاریف جدید نیز در این پروژه پیش بینی شده است.

وی در خصوص اینکه گفته می شود ممکن است این پروژه نیز همانند سایر پروژه ها گره ترافیکی در این منطقه ایجاد کند، تاکید کرد: به فاصله 150 متری از این پروژه ایستگاه قدوسی قرار دارد و از سوی دیگر این پروژه با پیش بینی 3 هزار پارکینگ صورت می گیرد و به نظر نمی رسد بار ترافیکی این منطقه را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه دارای 11 هزار مترمربع بخش اداری است که به صورت طبقات بدون پارتیشن خواهد بود و یک بام سبز یک هکتاری نیز برای آن پیش بینی شده که از نظر اقتصادی برای واحدهای فوقانی یک مزیت محسوب خواهد شد.

موسوی عنوان کرد: 35 درصد جمعیت این پروژه از بالا به پروژه تزریق می شوند و با شکل خاص معماری پیش بینی شده محیطی آرام و دلنشین وجود خواهد داشت.

وی همچنین به وجود آبشاری در این پروژه اشاره کرد که عرض آن 24 و ارتفاع 11 متر دارد و افزود: فرم خاص معماری، اتصال بام بنا به تراز خیابان و تبدیل آن به پارکی واقعی و قابل تردد، در کنار نمای گسترده شیشه ای، این بنا را به یک نماد تبدیل می کند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید