Performancing Metrics

توضیحات تخت‌روانچی درباره پول‌های بلوکه‌شده فدراسیون فوتبال | اتاق خبر
کد خبر: 303984
تاریخ انتشار: 1 دی 1394 - 22:01
معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در مورد تعیین تکلیف پول‌های بلوکه‌شده فدراسیون فوتبال و اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از  ایسنا، مجید تخت‌روانچی در گفت‌وگو با بخش خبر ورزشی شبکه سوم سیما تصریح کرد: پول‌هایی که فیفا برای فدراسیون فوتبال پرداخت کرده، بلوکه شده بود و ما در این خصوص در طول مذاکرات، مدت‌ها رایزنی کردیم و احساس کردیم در حق فدراسیون فوتبال ما اجحاف شده بود؛ در حالی که ورزش هیچ ارتباطی به مسائل دیگر ندارد و خدا را شکر توانستیم گشایشی در این وضع ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: پول از طریق زوریخ که مقر فیفاست به حساب سفارتخانه ما واریز می‌شود و فدراسیون فوتبال به پولش رسیده است؛ البته چون برای انتقال این مبلغ به داخل کشور ممنوعیتی وجود دارد، این پول در حساب یکی از سفارتخانه‌های اروپایی ما نگه داشته می‌شود و وزارت امور خارجه براساس درخواست فدراسیون فوتبال این پول را هر جایی که درخواست کند، هزینه خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره رایزنی این وزارتخانه برای برگزاری بازی‌های دوستانه گفت: این کار را می‌کنیم؛ البته روزهای فیفا (فیفا دی) روزهای محدودی است و تیم‌های مختلف دنیا از قبل برنامه‌های خود را هماهنگ کرده‌اند اما در هرصورت وزارت امور خارجه در خدمت فدراسیون‌های ورزشی است و برای اعتلای ورزش هر کاری می‌کنیم. در هر زمان که لازم باشد بر اساس دیپلماسی، رایزنی‌های لازم را برای تیم‌های ورزشی انجام می‌دهیم و شخصا نیز از علاقه‌مندان به ورزش و فوتبال هستم و هر کمکی که بتوانم برای فوتبال می‌کنم.

تخت‌روانچی درباره اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا نیز اظهار کرد: سه هفته بیشتر وقت نداشتیم، باید ویزای کشورهای مختلفی را می‌گرفتیم و زمان کافی برای این کار نبود. از آنجا که گواتمالا در ایران سفارتخانه نداشت، رایزنی‌های مختلفی برای دریافت ویزا از طریق نیویورک و مکزیک انجام شد و سرانجام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا اعزام شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید